Gå til innhold

Hvordan du blir lurt når du kjøper bil

Ranger emnet

Roy001

Anbefalte innlegg

Hvordan du blir lurt når du kjøper bil

Hei,

I februar kjøpte jeg en "fin" -93 Golf3 GL TDK.

I annonsen skulle den være meget bra, og prisen ikke så verst, kun 18.000 kroner.

Nå gikk det jo slik som det "alltid" går når man kjøper bruktbil, og stoler på selgere...

Jeg har nå begynt å "plukke" bilen, og finner så mye, at jeg ikke kan la være å dele dette.

Jeg har lagt ut historien her, og vil i dagene som kommer, legge ut bilder av "skattene" som åpenbarer seg. Og jeg kan love at det er endel...

Nå vet jeg ikke om det er populært å legge lange historier inn på selve forumsidene, eller om det er best å linke til andre sider der historien ligger, men jeg velger sistnevnte.

Hadde vært hyggelig med kommentarer etter hvert, og kanskje noen gode råd? Når bilen er ferdig, skal den forresten selges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant?

Men, hensikten med denne tråden er ikke å klage på at jeg ble lurt.

Da hadde jeg ordnet opp med selger på egen hånd.

De som har sett prosjektene som er ferdige og ligger på http://www.luftvann.no vet at jeg fikser dette, men det måtte en gnist (golf) til for å tenne interessen igjen...

Men som en hjelp til alle de andre der ute som skal kjøpe bil, og tips til hva de skal se etter -her er min hensikt med tråden.

Bildene kommer fortløpende, og jeg håper på et par uker på prosjektet. Tar litt tid pga. familie og reising i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt av en historie.. Får dejavu når jeg leser den.. Jeg kjøpte min Golf GL, 93 modell i august i fjor..

Bilen så hel og pen ut den, dum som jeg var sjekket jeg ikke godt nok. Venstre kanal var gjennomrusten, det var også hjulbuene foran og bak.

Min var også "plastret" både på dør og hjulbuer.

Jeg var på eu i april, strøk selvfølgelig.

- Farlig rust i venstre kanal.

- Rust på venstre bremserør bak.

- Lekkasje i tannstang.

Dette var da 2'er feilen mine...

Etter 18000 kroner i reperasjoner så gikk den gjennom.. Girkassa røk også i vinter:P

Hvor mye kjøpte jeg bilen for??? Joda, 25000!!!!!! Jeg ler meg skakk, at jeg kunne være så dum..:P hihi!

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har den enda eller?

Bestilte sveisedeler til bilen i dag.

Kanaler, hjulbuer bak og ytre gulvplater (mot kanal). Alt til begge sider.

Svoger jobber som verksmester på et bilverksted, så stasen kostet 2500 på Mekonomen (vanlig pris 3800).

Så da blir det vel bra til slutt i hvertfall.

Dokumenterer jobben på http://www.luftvann.no når jeg er ferdig.

Grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har den enda eller?

Bestilte sveisedeler til bilen i dag.

Kanaler, hjulbuer bak og ytre gulvplater (mot kanal). Alt til begge sider.

Svoger jobber som verksmester på et bilverksted, så stasen kostet 2500 på Mekonomen (vanlig pris 3800).

Så da blir det vel bra til slutt i hvertfall.

Dokumenterer jobben på http://www.luftvann.no når jeg er ferdig.

Grøss

Jeg har bilen fortsatt ja. Skal få litt valuta for penga;)

Nå koser jeg meg i den, men tenker alltid over at jeg kunne spart meg for mange av de penga:P

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...