Gå til innhold

Bulka på parkeringsplass, hva kan kreves av utbedring?

Ranger emnet

Jesper1979

Anbefalte innlegg

I dag mens jeg ventet på min samboer smalt det skikkelig i bilen min, og jeg ble obs på en kvinne som forsøkte sette seg inn i bilen sin, uten å si i fra at hun hadde gitt bilen min en kraftig bulk med bildøren sin. Jeg spratt ut av bilen og fikk stoppet henne og notert navn og nummer. Ble ikke skrevet skademelding der og da, hadde ikke tid til det.

Denne bulken må selvfølgelig rettes og lakkes. Men jeg har en liten vondt følelse i magen om at lakkering av bare ene døren på denne bilen ikke vil bli bra. Bilen er en 1996 modell, tatt godt vare på, men lakken er selvfølgelig ikke i samme nyanse som når den var ny. Jeg har vondt for å tro at samme hvor god lakkerer du er, så klarer du ikke å få dette pent med å lakkere bare en dør. Lakken er også av en såpass spesiell farge, blanding mellom GM mørke blå og mørke lilla at den skal bli vanskelig å reprodusere slik at det kan fases ut med den gammle lakken på resten av bilen. Hva kan jeg kreve av utbedring i fra hennes forsikringsselskap? Er det urimelig å kreve en hellakkering i samme farge slik at det ikke blir farge forskjeller?

Jeg har ikke lyst til å bli sittende igjen med en dør som skiller seg ut i fra resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke rett til å kreve en hellakkering, men du har rett til å få en bil uten fargeforskjeller om det ikke var det fra før av.

Så hvis de greier å felkke ut så det ikke syns så er det bra nok, sysn fargeforskjellene er det ikke bra nok. Gi beskjed om at du ikke kommer til å akseptere noen fargeforskjeller.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider