Gå til innhold

Brems henger?

Ranger emnet

oyvind87

Anbefalte innlegg

Lukter veldig brent (svidd gummi) av venstre bakhjul. Det har det gjort i flere år!!

Det er ikke skjevslitasje, og uavhengig sommer/vinterdekk.

Felgen er heller ikke varmere enn de andre felgene, dvs ikke unormalt varm.

Skiver og klosser bak har vært skiftet både i 2007 og 2009.

Møller sier at calipper ikke er treg + at de ikke hører at brems subber/henger, men nå i det siste har jeg bokstavelig talt følt det på håndbrekket at så er tilfellet. I tillegg hyler venstre bakbrems rimelig høyt ved gangfart (en gang per runde).

Raskere enn gangfart hører jeg ingenting.

Trodde treg calipper skulle medført varm felg pga hengende brems?

Og hva kan den svidd-gummi lukten komme av?

---------------------

Piper for øvrig endel fra bremser foran også, men disse henger ikke. Kan skifte av en altfor gammel bremsevæske fjerne pipelyden, eller trengs smøring av stempler her og?

Bremsevæsken har vell ikke vært skiftet på snart tre år og 30 000km så burde kanskje sette igang hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsevæske skal ikke ha noe å si for dette problemet her. Om møller påstår att calipperne er bra, så ville jeg fått sjekke glideboltene (om dine bremser har slike). Hvis glideboltene henger, så kan kalliperne være så gode som de bare vil :)

Hvis du ikke er kompatibel til å sjekke dette selv, så ville jeg gått til ett annet verksted enn møller å fått det sjekket. Pipelyder og varmgang kan også komme fra dårlig hjullager, men mest sannsynlig bremser.

Hvilken bil er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker..

99 modell TT..

"sviddlukten" er ikke pga hjullager hvertfall, d er nettopp byttet

Virker som bremsen bak slipper litt opp når den får stått i garasjen over natta.. Men med engang bremsen er brukt under kjøring, så begynner den å henge igjen.

hvorfor ville du gått andre steder enn møller? pga prisen eller?

tips om et bra uavhenging verksted i oslo området?

eventuelt er det kurant å smurt opp og renset glideboltene igjen, har aldri gjort dette..

Følger de med i rep.sett pakker for calippere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider