Gå til innhold

hvordan tjente DU penger til din første bil? og når var det?

Ranger emnet

comadore

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vel ikke spart noenting når jeg kjøpte bilen min i Januar i år.. En VW Passat 35i 1990 2.0i

Jobber på et lager og tjente penger på den måten..

Kjøpte den av ei på jobben og gav 5000,- for den der og da.. Betalte 2500,- for noen uker siden og skal betale 2400,- snart.. Siden det ikke hasta med når jeg betalte for den.. Den hadde rulla 281000km. Importert fra Tyskland i 98 og hadde 2 eiere etter det.. Så det er meget lite rust på den (Tak og lov)

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spare fra jeg fikk komf pengene mine og satte av det jeg kunne fra lærlinglønna mi som rørlegger fra jeg begynte å jobbe som 17 åring. Så når jeg var nesten 18 kunne jeg hente meg min første 86 mod E30 320 kontant. Ga den nette sum av 48 000 for den i 1996:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil hjalp samboeren til mamma, som var leder for en europeisk Land Rover-klubb, meg å ordne.

Det var en gammel liten Land Rover series 3(?) som jeg måtte betale 31,000kr for. Opprinnelig var den brukt i Royal Air Force (England).

Symbolet for RAF prydet dermed panseret, og registreringskiltet ble ordnet slik at det startet på UN*****.

Alt var i grunn velstand helt til jeg skulle forsikre den. Fant vel fort ut at med 24,000kr i forsikring/år, så var den drit upraktisk for en da fattig student...

Etter det har jeg gjort litt mer research på forhånd... :D

raf_airforce_girl_button-p145456764687660932tmn2_210.jpg

Endret av henne
manglet en -e inni et ord...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte omegan av fatters i 2004, for 55 tusen, Pusset den opp og solgte den for litt mere, så gjorde jeg noen dumme innvisteringer. Så har jeg bygget meg opp igjen. uten og tatt noen bil lån,

ekspemel, kjøpt en bil billigt, fikset den opp byttet motor solgt med god gevinst.

Så nå har jeg mercedesen som bruksbil, noe jeg trives veldigt godt med, så har jeg omegan til kosekjøring og tull hehe :) rånebilen hvis man kan kallen det

Har også jobbet heletiden. Men penger er vanskligt og spare så blir ikke mye og spare til overs... :/

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk stipend på skolen og betalte dermed min første bil, til den nette sum av 5000,- (Salg innen familien gir jo alltid hyggelige priser!).

Så Statens lånekasse spanderte altså min første bil og tilhørende utgifter.

Etter en boks med signalgul bengalakk ble det jo litt stas :D

DSC00777.JPG

Endret av Laaars

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider