Gå til innhold

Tamron 19-35mm

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

fant en Tamron 19-35mm AF til nikon på finn til en grei penge, men ettersom jeg ikke er så heilt inne i foto enda spørr jeg derfor her om dette er en bra linse og om man kan kalle det en fich eye linse? håper på fort svar. kan godt legge ut bilder som er tatt med denne linsen og.imstupid

BMW Asyl-Edition med turban og interkurder,

Alifelger,serberstyring, sotete hinduer,allahram

og helt nytt muslimanlegg.. selges til høystbedende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken kamera du har men standard objektivene til både canon og nikon med bildestabilisering ser for meg ut som ett bedre kjøp enn det objektivet der (og koster nesten det samme) 19mm er ikke akkurat "vidvinkel" på ett crop kamera, og fisheye er det definitivt ikke.

Mitt råd: ikke kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare er teit nå, men hva skal du med en 19-35mm hvis du allerede har 18-55? :D Hvis du er ute etter en ren oppgradering så får tamron 17-50 f2.8 mye hyggelige omtaler, og koster bare en brøkdel av tilsvarende fra nikon. Men billig kan det uansett ikke kalles. Vet ikke hvordan det blir med autofokus med dette objektivet og d40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter mer vidvinkel så ta en titt på sigma 10-20mm f4-5,6. Ikke bry deg om den nyere (og dyrere) f3.5 versjonen er hva de få omtalene jeg har lest stort sett konkluderer med der.

Igjen, om dette tillater autofokus med d40 vet jeg ikke. Utrolig teit av nikon at ikke alle husene har innebygget fokus motor :-/

Hvis du er ute etter en skikkelig oppgradering av bildekvalitet så kan du kjøpe mitt D300 og objektivene jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt mye tid og energi i modellene til Nikon under D90 og D300, da det var de kameraene som var de første nikon kom med som kan måle seg med canon sin bildekvalitet. Men D80 kontra D40 er vel en oppgradering med tanke på flere funksjoner og mener det er ett hus med innebygget fokus motor, så du slipper og tenke på hvilken linser du kjøper.

Det blir bare en ren personlig mening, men skulle jeg ikke brukt så mye penger og D80 var det "dyreste" jeg hadde hatt råd til hos Nikon så ville jeg mye heller funnet ett canon 400D/450D og kjøpt noen linser til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare prøvd overgangen fra canon 400D, som var innstegsmodellen til canon, over til nikon D300. Det var dag og natt, med en haug funksjoner på D300'en, og det føles som ett mer "voksent" kamera på alle måter. Men det er på ingen måte rettferdig og sammenligne en gammel utgått billig modell med en dyr entusiast modell.

Menyene er helt forskjellige, men det tok minimalt med tid og finne alle tingene jeg trengte. Det er begge fotoapparat, så det er jo en grense for hvor forskjellige de kan bli ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider