Gå til innhold

Problemer etter installasjon av led-pære i parklys!

Ranger emnet

nmork48

Anbefalte innlegg

Kjøpte et sett med parklys-pærer fra dioder.no

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_243_244_332&products_id=1661

Desse skulle etter sigende vere bare å montere uten motstander da de var selvregulerende, monterte den ene først for å teste om dette funket, første pæren var det ikke liv i, men fikk heller ikke opp noe feil i autochech, satte da i den andre med tro om att den virket, denne bare blinket og jeg fikk feilmelding i autochech, så da satt jeg i den som stod der originalt igjen men fikk fortsatt opp feilmelding og ikke noe lys i pæren.

Koblet så på min vag-scanner og fikk opp feilkoden:

Bulb for parking lamps: Right (M3)

electr. fault in current circuit

Noen som har noen aning om hva som har skjedd her?

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstanden i den pæra der er vel bare for å beskytte selve led'en. Man må også ha en motstand for å "lure" autochecken, da en led trekker mindre strøm enn en glødepære, og autocheck tror da pæra er gåen.Tror jeg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstanden i den pæra der er vel bare for å beskytte selve led'en. Man må også ha en motstand for å "lure" autochecken, da en led trekker mindre strøm enn en glødepære, og autocheck tror da pæra er gåen.Tror jeg.

Men nå fungerer ikke pæra som stod i fra før av lenger heller:S

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sett pæra i andre veien:) DET skal funke:)

Om pæren din da bare begynner å blinke så må du ha motstand. Eller jeg kan vel tilføye med det samme at du MÅ ha motstand uansett.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pæren din da bare begynner å blinke så må du ha motstand. Eller jeg kan vel tilføye med det samme at du MÅ ha motstand uansett.

Sannsynligheten for at en sikring er røket er stor.

(Man trenger kun motstand når man bruker LEDs, ikke pærer. Og pærer er heller ikke avhenginge av polaritet, slik som LEDs er.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel denne noe for folk som vil ha led i parklysene? :)

http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&products_id=102

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel denne noe for folk som vil ha led i parklysene? :)

http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&products_id=102

Jepp. Har man W5W sokkel så kan man bruke disse http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&cPath=8_11&products_id=68

Har disse selv og trenger ikke noe motstand på de da de trekke mer strøm enn vanlige LED pærer. Så ikke noe problem mtp autocheck. Ingen feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har man W5W sokkel så kan man bruke disse http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&cPath=8_11&products_id=68

Har disse selv og trenger ikke noe motstand på de da de trekke mer strøm enn vanlige LED pærer. Så ikke noe problem mtp autocheck. Ingen feilmelding.

Går ikke ann å bruke H6W sokkelen om man filer av ene "durten" på siden av sokkelen på pæren da? er jo lik diameter som på H6W..

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at en sikring er røket er stor.

(Man trenger kun motstand når man bruker LEDs, ikke pærer. Og pærer er heller ikke avhenginge av polaritet, slik som LEDs er.)

Var ute å skrudde utigjen lykta i forargelse over att det ikke funket som det skulle! fant ut at jeg har vert litt uforsiktig da jeg satte inn gamlepæren igjen slik att den hadde fått seg en smell og glødetråden hadde røket, men nå er alt oppe å går igjen:)

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider