Gå til innhold

Interessert i deler fra Lancer EVO?

Ranger emnet

Awex

Anbefalte innlegg

Denne posten passer sånn halvveis under Kjøp/salg og Teknikk, derfor poster jeg den under Off Topic.

Som de fleste sikkert har fått med seg, så driver jeg og gnåler om det svake drivverket på bilen min, og alle de fantastiske planene på hvordan jeg skal få en sterkere girkasse.

Slik det ser ut nå, så blir det laget et adapter-kit slik at girkassene fra Lancer EVO. Hvis/når dette skjer, så må jeg få tak i girkasse/fordelingskasse/bakdifferensial fra en EVO. Dette er deler som vil koste en del her i kjære Norge,derfor vil jeg prøve å skaffe dette fra utlandet. Etter å ha pratet litt mer Reidar (quicksilver) på Import-tuning, fant jeg ut at en vraket Lancer EVO ikke koster all verden borte i japan, så hvorfor ikke importere hele bilen?

Noen her i landet må jo ha bruk for en 260-280 hesters turbo-motor? (avhengig av utgave). Kanskje noen har lyst på EVO felger,bremser, seter, panser, eksos, vindu, dørheiser, oljefilter, bensinlokk osv osv osv...

Det jeg prøver å si er at dette er en heftig bil med masse kule deler, noe som burde vært attraktivt for alle "prosjekt"-bygger rundt om i dette herlige landet vi bor i. Så lenge jeg får drivverket, så har jeg ikke bruk for noe annet. På denne måten kan jeg kanskje finansiere deler av girkasseprosjektet mitt, samtidig som noen andre får motoren/setene/bremsene/EVO-bakvingen de alltid har ønsket seg?

Hvis noen vil være med i mitt EVO-import-joint venture-prosjekt, bare si ifra! Hvis alt går etter planen, så vil dette skje etter nyttår en gang.

Og hvis du har tips eller tanker rundt dette, bare post det her!

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg jo å skrive :rolleyes: . Pga layouten på motor/girkasse så må det bli fra EVO4 og oppover, da de har girkassen på rett side(høyre / førersiden). Jeg er jo selvfølgelig ute etter en så ny bil som mulig, så lenge den ikke har Anti Yaw Control og alle de fancye elektroniske gizmo`ene :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider