Gå til innhold

Lekkasje i Golf3 Variant --> Case solved!!!

Ranger emnet

Roy001

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå er det krise...

pict2149ml.jpg

Kom en kjøper og skulle se på bilen, også var det svampevått på gulvet på passasjersiden!!!

Har tatt ut seter og matter, og førersiden er ok.

Hele bilen har jo vært fra hverandre (med unntak av dasjbordet), og jeg har ikke funnet noen dreneringe som kan skape problemer.

Det eneste må være gummiproppene i gulvet, men disse er jo tettet.

Kan det komme noe fra varmeapparatet?

Tenker ikke på kjølevæske (motoren mister ikke noe), men dreneringsvann utenfra?

Får ut og herje med vannslangen.

Roy

Endret av Roy001
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at du har sett under plastdekslet foran frontruta - der hvor inntaktet og filteret til varme/ventilasjon sitter.

På Golf 2 kunne dreneringa der bli tett av løv og skitt slik at det rant vann inn, men jeg tror egentlig at 3-eren har bedre drenering. Uansett raskt å sjekke.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket med vannslangen nå.

Lot den stå og spyle ned i luftinntaket til varmeapparatet, men det kom ikke noe.

Kjørte så på frontruta, og spylte i kanten, og da begynte det å renne inn vann. Men jeg bør vel ut med dasjbordet og se hvor det kommer inn, før jeg evt. tar ut og limer inn frontruta.

DRITT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det løst.

Spylte med vannslangen ved høyre hjørne av vinduet og forskjermen mens svogeren min (bilmekanikeren) stablet sin to meter lange kropp opp/ned inni bilen og myste opp ved torpedoveggen.

Og da lakk det inn.

Av med forskjermen, tok vel bortimot 5 minutter, siden grillen, fangeren og innerskjremen måtte av også :m'm:

Helt inne ved vinduet, ytterst på innerskjermen er det 3 falsede plater.

Tetter her med tec7, samt at vi fant et lite hull i den originale tetningen rett under nedre høyre hjørne på vinduet som fikk en omgang med Morakniven før hullet ble penetrert med Tec7 på det groveste.

Og så, var det tett.

Da ringer en dame fra Arendal, kjempeivrig, og skal se på bilen i morgen formiddag.

Godt mattene hadde ligget foran varmepumpa i garasjen og tørket, så nå er alt på plass, bilen er tørr og jammen er den nyvasket også.

Kan si at det smaker greit med en liten boks med iskald saft av Humle nå ja...

Ønsk meg lykke til i morgen da!!!

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider