kodalking92 Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Hei. Skal kansje kjøpe en ascona b 1979 modell av en bekjent, bilen har orginalt 1,3 liter men det står en 2,0 liter i den nå. er det veldig mye jobb og få den godkjent med 2,0 liter motor ? og er det kostbart ? hilsen kristoffer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasconab Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Hei. Må vell gjøre likedan som alle andre når de skifter motor, vet ikke kossn bremser du har på bilen din jeg. Men om det ikke er samme som på 2.0 bilen, så kan du skifte der ifra. Er jo bremsene de står i ved godkjenning. Det er vell ikke så kostbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 8, 2009 Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 Ikke bare bremser, men akselvekt. Dette er de veldig nøye med hos Biltilsynet. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 2.2rekord bremseskiver og calipper fks, som er gode for 150hk, 2.0 understell,legge opp retur til tank om innsprøytning på motor og koble opp. hadde asconaen vert en 1,6 hadde du sleppt å bytta understell da 1,6motoren er en cih motor som er samme som 2.0cih blokka... Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet November 14, 2009 Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 2.2rekord bremseskiver og calipper fks, som er gode for 150hk, 2.0 understell,legge opp retur til tank om innsprøytning på motor og koble opp.hadde asconaen vert en 1,6 hadde du sleppt å bytta understell da 1,6motoren er en cih motor som er samme som 2.0cih blokka... er ikke enig der, forskjellen mellom 1.3 og 2.0 er stortsett bremsene, litt mindre tromler bak og ate bremser forran, har sjøl en ascona som kom orginalt med 1.3 og det var ikke store tiltakene som skulle til for å få det godkjent med 2.0. bytta skiver og bremser forran, orginalakselen var bytta så det var igrunn bare å vise den da, dessuten har 1.3 tanken orginal retur så ingen behov å legge opp noe nytt der, bare koble på å kjøre ivei, hvis du er usikker, så stikk en tur opp til vivestad så skal du få se åssen jeg har gjort det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet November 15, 2009 Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 er ikke enig der, forskjellen mellom 1.3 og 2.0 er stortsett bremsene, litt mindre tromler bak og ate bremser forran, har sjøl en ascona som kom orginalt med 1.3 og det var ikke store tiltakene som skulle til for å få det godkjent med 2.0. bytta skiver og bremser forran, orginalakselen var bytta så det var igrunn bare å vise den da, dessuten har 1.3 tanken orginal retur så ingen behov å legge opp noe nytt der, bare koble på å kjøre ivei, hvis du er usikker, så stikk en tur opp til vivestad så skal du få se åssen jeg har gjort det ja tok nok feil, det veit du best sjøl og siden du har ascona;) Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel4fun Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 bakakslingen er vel mer solid på 2 l i forhold til 1,3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 det husker jeg ikke, mener at det var en mer langbeint utveksling på akselen, men innmaten skal være den samme med tanke på styrke å slikt, eneste grunnen til at min aksel ble bytta var på grunn av gåent lager, jeg straffa min bra mye med 2.0 før jeg bytta å hadde ikke no problemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg