Gå til innhold

Jørgen.: SAAB 99GL - Strøken og lav lav lav

Ranger emnet

Jørgen.

Anbefalte innlegg

Hvor i bardufoss tjenestegjør du? Tjenestegjør i bardufoss selv, men bestemte meg for å ta med saaben opp jeg da ;)

Er det du som har den blå NG'en som står utenfor Rusta?

Tjenestegjør på rusta leir. CSS :P Er du inne her du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer det, meg som har den blå ng-en utenfor leiren ;) clutchen har gått til helvete da, så skal se om jeg får bytta den på motorklubben på mandag og torsdag.

når kom du inn a?

bare si ifra hvis du har litt peiling på clutchbytte på disse bilene, for det har ikke jeg! :P

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, meg som har den blå ng-en utenfor leiren ;) clutchen har gått til helvete da, så skal se om jeg får bytta den på motorklubben på mandag og torsdag.

når kom du inn a?

bare si ifra hvis du har litt peiling på clutchbytte på disse bilene, for det har ikke jeg! :P

Kom inn i Januar. Du kom vel inn i sommer/høst?

Har titta litt på bilen din når jeg har gått forbi der skjønner du. Pen farge på den!

Skulle egentlig bytte clutch på min NG i høst, men så ble det utsatt. Prata med noen som mente at det gikk å skru løs hele forstillinga på venstre side også begynne derfra, og at man slapp å senke traversen, men jeg er skeptisk :P

Er visst ganske mye jobb tror jeg. Skal du skru selv? Kp3 eller kp4 og hvilken tropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn i høst ja ;) tren kp3!

er veldig fornøyd med fargen ja! har fått mye bra tilbakemeldinger på den ;)

Har lest litt på det på nettet og i haynes-boka mi, men er ikke geni på det området akkurat :P så på det med to kompiser fra kp4, og prøvde å få ut forstillinga på venstre side, men det er ikke lett ass, den drivknuta sitter beinhardt! så spørs om det er så lett gitt :P haynes sier iallefall at man skal senke traversen osv

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Sittern i girkassa eller i fjærbenet? Skal være bare å nappe ut den. Bytta min i sommer, og da bare nappa jeg den ut. Olja i girkassa renner ut når man drar den ut da, sånn at du er obs på det :) Er det turbo du har ell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan prøve å få til det. Men er ikke noe mekanikker jeg heller altså :P men har skrudd en del på NG'en min.

Samme som meg det :P men greier ikke å bestemme meg om jeg skal bytte motor på NGen eller 99en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt noen gjør noe med Saab også :D

Stå på så blir det sikkert bra!

Så noen av dere tjenestegjør på Bardufoss? Hatt en fin vinter? Hehe:D

Bor 5-6 km unna Rusta leiren :)

Fin vinter her ja?

er faktisk skuffa over vintern, alle sier at det er fullt av snø over alt, og at det er iiiskaldt og bekmørkt døgnet rundt i flere måneder,

men neida, 2 uker nesten bekmørke, meste vi hadde var vel 70-80cm snø, og par og 35 minus, selv om det skal sies at jeg trodde jeg skulle dø da jeg sov i telt uten fyring, og ingen av lastebilene startet dagen etter :P

Fikk sykt lyst på turbomotor og skinninteriør og hele pakka på bilen min nå, men faen meg ikke lett med stusselige 160 kr dagen eller hva det er i militæret :P

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider