Gå til innhold

Turtall faller/ bil stanser

Ranger emnet

tigerman

Anbefalte innlegg

Hei alle

Jeg har et problem med en Golf 2003 Highline Exclusive.

Bilen hogger til/stanser i et lite sekund. Ved fart kjenner man det rykker til i bilen. Ved tomgang saa slukner bilen. Dette skjer innimellom men jeg kan ogsaa plutselig kjore 100 mil uten at det skjer. Man ser at turtallsmaaleren faller til null i et lite sekund og etter det er alt normalt igjen.

Jeg har hatt den paa to verksteder som ikke finner ut hva det er. Det er null feil som kommer frem ved diagnose.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tdi eller bensin?

Har hatt noe lignende med min bil bare ikke at det var så ille.

Vakum lekasje, luftmengdemåler eller at jeg hadde en åpning på noe jeg ikke helt vet hva heter. sitter helt øverst eller bak innsugslangen min og kan lukkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette problemet har min golf iv stv 01 også, samme opplegget - jeg har i tillegg skiftet de delene som ble nevnt her. kan ikke si det hjalp nevneverdig mye - dog skjer det ikke så hyppig som før :< håper du finner ut av det! for det gjør dem ikke her:p

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Skulle til å opprette en tråd om nøyaktig samme feil da jeg fant denne.

Bilen har gjort dette i ny og ne (f.eks 1 gang pr langkjøring), men i dag gjorde den det hel 26 ganger på en strekning fra Sandefjord til Oslo.

Noen av dere andre som fatn en reel feil? Da jeg velger å ikke tro dere kjører rundt med dette enda :P

Trenger virkelig hjelp her.

tenkte forresten jeg skulle sjekke vakumslanger osv, noen som kan gi en pekepin på hvilke slanger dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg pumber denne.

Fikk bilen tilbake fra verksted i går, leverte den tilbake i dag. De sa de hadde reparert bilen, den var verre enn aldri før. Var så vidt jeg klarte å komme meg tilbake til verkstedet...

Ingen som har noen bra teorier eller dere som har hatt samme problem som fatn en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider