Gå til innhold

Spm. ang. etter montering av turbo?

Ranger emnet

TOPPSPEED

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe om etter montering av turbo på bilen.

jeg har en B21AT motor, det var en B21A som er satt på turbo, åsså har jeg en B23A motor, så lurer jeg på om jeg bare kan sette turboen på B23A motoren? er dette bare lug and play? eller går det ikke?

kom med tips:D

Volvo 740 kosebil.

Volvo 240 turbo (solgt)

Volvo 240gle (spiker)

Audi A4 1,6 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er bolt on. bare å skru sammen, starte bilen, tut og kjør...B23A er beste motoren å turbokonvertere. forgasseren er spesielt glad i trykk...

anbefaler turbo fra lastebil av typen holset. de er billige hos huggern....

Naaais:respect

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbokonvertere forgassermotorer er ikke så enkelt.. For det første må forgasseren tåle overtrykket, så du kan ikke bruke originalforgasseren..

Mye bedre å turbokonvertere en innsprøytningsmotor enn en gammel forgasser.

Edit: evnt å modifisere forgasseren, men det er mer arbeid enn det blir morsomt..

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbokonvertere forgassermotorer er ikke så enkelt.. For det første må forgasseren tåle overtrykket, så du kan ikke bruke originalforgasseren..

Mye bedre å turbokonvertere en innsprøytningsmotor enn en gammel forgasser.

Okok, men jeg har jo den forgasseren som sitter på B21AT da, funker det ikke bare å bruke den? har ikke råd til å kjøpe en innsprøytningsmotor hehe:P

Volvo 740 kosebil.

Volvo 240 turbo (solgt)

Volvo 240gle (spiker)

Audi A4 1,6 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt i filler 21ATen? Hvorfor så mye bryderi for 200ccm? I teori og praksis er det jo bare å flytte over alt av forgasser og bunnpanne og ev andre turbospesifikke biter. Jeg vet ikke kompet i B21A, men regn med trøbbel siden det fort vekk er 10:1 i B23A. Men men. det er jo sånt man lærer av er det ikke? :drive2

Så jeg lener meg på saltstøtten Skrotnisse og kaller hans trofaste en spade og sier; lug and play! :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er digg:D da er det bare å begynne for min del:D, men åssen justerer jeg trykket? for regner med at det må justeres når jeg flytter den over?

ja det må du justere. skruen går lettest mot høyre så det blir naturlig å justere den veien. Legg også på 2 pakninger.

Det er bare å begynne ja. turbokonvertering er en billig og enkel måte å trimme på.

jeg er såret over at enkelte her setter spørsmål ved min troverdighet.

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det må du justere. skruen går lettest mot høyre så det blir naturlig å justere den veien. Legg også på 2 pakninger.

Det er bare å begynne ja. turbokonvertering er en billig og enkel måte å trimme på.

jeg er såret over at enkelte her setter spørsmål ved min troverdighet.

Beklager, skal ikke gjenta seg. Kan du tilgi meg? :respect

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt ut turbo og forgasser i dag, MEN.

når jeg kikker inn i turboen så ser hele det "turbin"hjulet ut som det skraper borti noe og er helt ned slipt, åssen skjer det, og hva skal jeg gjøre?

hmmmmf.jpg

Endret av TOPPSPEED

Volvo 740 kosebil.

Volvo 240 turbo (solgt)

Volvo 240gle (spiker)

Audi A4 1,6 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider