Gå til innhold

Kjølevannstemperatursensor -90 323

Ranger emnet


magnul

Anbefalte innlegg

Jeg har en -90 323 1.6 som andrebil. Har ikke helt klart å bli klok på om det er 87 eller 82 hester i den, men det er i hvert fall en SOHC. Problemet er at den bruker noe grønnjævlig med bensin. Godt over literen på småkjøring og aldri under 0.85 på E6. Lamdan er testet og funger. Nå har bilen blitt småvanskelig å kaldstarte også, så jeg tenkte kanskje at kjølevannstemperatursensoren var på vei til å ta kvelden. Problemet er; hvor er den? Jeg funnet en sensor som sitter i termostathuset, men den har bare 1 pol, og det pleier gjerne å bety at det er føleren til tempmåleren i dashen, ikke sensoren. Er det flere sensorer noe sted, eller er det den jeg har funnet?

 

Noen som har tips om nettbutikker med mazdadeler? Kan godt være i det store utland, men har funnet fint lite på ebay.

 

Glemte å skrive at bilen har prostatagir, så noe høyt bensinforbruk er vel å forvente, men synes dette er litt i overkant.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt forskning har jeg kommet frem til at dingsen jeg har funnet er en termokontakt. Jeg antar det er til vifta da kanskje?

Mecakatalogen påstår at jeg skal ha en slik en:

55121.jpg

 

Noen som vet hvor den skal være?

 

Forøvrig er jeg totalt forvirret ang. motoreffekten. Etter all informasjon jeg har funnet, er 87hk-motoren en 16V, men det pleier da å være godt merket på toppdekselet. Det står 64kW (87hk) i vognkortet, så kanskje jeg kan kreve tilbake litt avgiftskroner ;)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår