karesvik Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Hvis jeg ikke betaler årsavgift blir det sendt avskiltingsbegjæring (til politi/lensmann). I tilegg vil jeg få purring.Det er hva jeg har oppfattet av tidliger tråder. Hva skjer hvis jeg gjemmer bilen i garasjen samt er så heldig at politiet ikke finner meg på veien (gjør kun korte små turer i nabolaget). - Kommer politiet på døra? La oss anta at jeg har klart å holde det gående slik et år eller to og deretter levere inn skiltene. Hva skjer da med opparbeidet gjeld for ubetalt årsavgigt? - Følger den bilen og ligger latent til noen forsøker å registrere på nytt. - Følger den meg som person og vil bli innkrevd av namsmannen med pant i eiendeler og eiendom? - Årsavgift foreldes etter 13 år leste jeg et sted. Betyr det at bilen kan registres når 13 år er gått uten å betale gammel utestående årsavgift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Hvis jeg ikke betaler årsavgift blir det sendt avskiltingsbegjæring (til politi/lensmann). I tilegg vil jeg få purring.Det er hva jeg har oppfattet av tidliger tråder. Hva skjer hvis jeg gjemmer bilen i garasjen samt er så heldig at politiet ikke finner meg på veien (gjør kun korte små turer i nabolaget). - Kommer politiet på døra? La oss anta at jeg har klart å holde det gående slik et år eller to og deretter levere inn skiltene. Hva skjer da med opparbeidet gjeld for ubetalt årsavgigt? - Følger den bilen og ligger latent til noen forsøker å registrere på nytt. - Følger den meg som person og vil bli innkrevd av namsmannen med pant i eiendeler og eiendom? - Årsavgift foreldes etter 13 år leste jeg et sted. Betyr det at bilen kan registres når 13 år er gått uten å betale gammel utestående årsavgift. Du er vel en av de lureste på dette forumet :respect Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Årsavgifta blir vel trekt av lønn etter ca 1 år om du ikke betaler og ikke leverer skilt... (snakker av erfaring *host* greide å glemme den av på en bil... Men fikk ikke no "rulleblad" hos banken på det, snodig) Vet i væffal at omreg. avgift blir annullert når bilen blir veteran :D (fikk vognkort i posten januar etter at bilen ble 30, og hørte aldri mer om avgiften ) Noen som vet om dette gjelder årsavgift? Hadde vært nice, hehe Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg