Gå til innhold

Volvo

Ranger emnet


SeVe|n|On

Anbefalte innlegg

Originally posted by suggen

Doble webere bruker uansett MYE bensin... Den blåe bilen min bruker rundt 2,3liter på mila... Med turbo kan du nok komme litt ned i forbruk, men det vil nok uansett være ganske høyt forbruk. En kamerat av meg har B23 med doble dellorto 40mm og turbo. Den bruker ca. 1,4 liter ved "normal" kjøring...

Med sånne gassere kan du vel sikte mot 250hk, men det krever en del arbeide da. Du burde først få tak i en 405 eller 531 topp. Da har du et greit utgangspunkt for masse effekt.

Den største begrensningen er vel turboen.

 

Ehhh sier du det.

 

Alfa min bruker 0.93 på rask landevei litt E18/E6 resten svingete småveier.

Og det er med dobble 40mm Webere og 157hk.

 

Så det virker osm noen bruker gassen :D eller en justering/dysing av gasserene er nødvendig ;)

 

Men hvis han skal ha Turbo er det ikke like greit og gå på datasprut med en gang og en B23 med lav kom stempel er da ikke my pes og lage og heller ikke dyrt.

 

Men jeg skjønner tegninga billig mye hk :D :D :D

 

Lykke til

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har en 244 med turbotull(k27turbo 2x45dellorto dhla-m 405 topp)

Kan garantere deg at med avklipt wastegate slange får du høyere ladetrykk enn 1.3 bar med original t-3!

hadde volvos R-sport forgasser turbo kit på b19(jada, for høy komp:D) i fjor og første natta måtte vi seff teste med avkobla slange....... rundt 1.5 bar målt i trykk boksen og MYE tenningsbank selv om vi hadde frest opp forbrenningsromma.

 

Lykke til!:D

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en B23 med 16v topp, elektronisk tuning, hybrid Turbo og 400HK, går som bare faen den :D Men verre med girkassen måtte stille ned motoren til 300 gamp for å berge dn orginale girkassen(d.v.s. 3 giret på kassen, hehe)..

 

Er en del folk som har fått seg en overaskelse når de skulle ha kjørt forbi rusthaugen hans.. Helt konge...

Audi A4 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Warlock

En kompis av meg har en B23 med 16v topp, elektronisk tuning, hybrid Turbo og 400HK, går som bare faen den :D Men verre med girkassen måtte stille ned motoren til 300 gamp for å berge dn orginale girkassen(d.v.s. 3 giret på kassen, hehe)..

 

Er en del folk som har fått seg en overaskelse når de skulle ha kjørt forbi rusthaugen hans.. Helt konge...

 

Et bilde av motoren hans??? Hadde vært fint... :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvofasII

 

Ja det var det jeg tenkte på også, reiner med at det funker.... Og det er jo ikke så farlig om det er pent... Få noen nærbilder, ;)

 

Hei, han hadde desverre ikke no bilde, også var han ute på fiskebåt å jobbet, for å få råd til å kjøpe seg gr.A girkasse, tror jeg det var han sa... Men sa også at den var stort sett likt bygget som den man kunne finne på http://www.r-a-c-e-r-s.net

 

 

Er ikke fullt så pen da :-)

post-404-13804850318171_thumb.jpg

Audi A4 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Fin den der...

 

 

(Et lite sidesprang..........

MF,he he det er jo traktorer :-)

 

Jeg er Valmet fan jeg, har kjørt 805 mye. Knall god traktor, er onkelen min som har den, det første han gjorde med den var å stille opp trykket slik at den gikk bedre :-)

 

De på felleskjøpet sa en gang at traktorer som har overlevd, onkelen min kunne de selge med dobbel så lang garanti. For hvis ikke han hadde greidd å tatt knekken på dem så greide ingen det, hehe...)

Audi A4 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Warlock

 

Hei, han hadde desverre ikke no bilde, også var han ute på fiskebåt å jobbet, for å få råd til å kjøpe seg gr.A girkasse, tror jeg det var han sa... Men sa også at den var stort sett likt bygget som den man kunne finne på http://www.r-a-c-e-r-s.net

 

 

Er ikke fullt så pen da :-)

 

Jeg har GR.A kasse liggende:D

Med oljekjøler og innfestinger, girspak og mellomaksel...

Skal ha den i rallybilen tenkte jeg... De er ikke akkurat billige de der... Lettere å hente en fra f.eks merce 2,316V da, og skifte clutch-huset. Det er jo i prinsippet samme getrag kassa...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår