MicrolaXx Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Jeg henta meg en 99 modell 540iA i slutten av Juni! Deilig med svær og sterk motor med gromlåt :D Bilen har rullet 148.000 km Utstyr og data: 4,4 liters V8 på 286 HK / 440 NM 0-100 km/h: 6,4 sek. med automat (5-trinns steptronic) Xenon Skinn Alarm CD-skifter BMW hi-fi (vel BMW er ikke The Ultimate Sound Machine dessverre) Varme i rattet :D Stor kjørecomputer osv osv... Planer: Hellakkering i farge LeMans Blå (Utført) M-tech fangere (Montert) Leppe på bagasjeluka (Montert) Bakrutesenker. (Skal monteres) M5 Speil (Montert) M5 nyrer (Montert) Nytt panseremblem ^^ (Montert) Nye sorte velourmatter innvendig (Montert) Nye skilter (Montert) Hvite LED pærer til Angel eyes (Montert) Snu steptronic funksjonen (Utført) Xenon i fjernlys (Bestilt) Få ordnet pixel feil (Utført) Chromeringer i instrument (Montert) 19" felger (Montert) Senk (bestilt) 4.4i merker å ha under sideblink ^^ Ordentlig eksos en V8 verdig. Tone rutene? Her er et par videoer av draget i V8'ern ^^ http://www.youtube.com/watch?v=WZTBv_9INtw http://www.youtube.com/watch?v=_BNNeShrKUY http://www.youtube.com/watch?v=0lOqqrpSgNs Slik så den ut når jeg fikk den: Vært en tur innom GS-bildeler i Oslo ^^ Da kommer en liten smakebit (mobilbilder) av min nylakkerte 540iA: Kommer med ordentlige bilder når jeg har montert alt ordentlig. Da har jeg fått fikset pixel feil og montert chrome ringer i instrumentet! Ble bra :D 19" Hartge Classic Replica montert! Skal bytte ut LED pærene i Angel eyes til noe som er HVITE. De skulle også være hvite, men var mer blå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet September 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Henta vinterdekka på dekkhotell på torsdag og de felgene så ikke ut!! Bestemte meg for å pusse de opp og lakkere de. Så handla felglakk og tok frem negerkusa og begynte å pusse.. Her er felg etter første strøk med lakk. Den styggeste felgen Ferdig resultat Jeg brukte negerkuse og fjerna det oksiderte og den løse lakken.. Så brukte jeg en stålbørste på drillen og matta ned resten av lakken. og til slutt en børste som ikke er like stiv som stål for å fjerne møkk og slikt. Så vasket jeg hele felgen med rødsprit før jeg maskerte. Jeg kjøpte ikke med grunning når jeg handla lakk så jeg gadd ikke dra å ut igjen for å kjøpe det igjen så det får stå sin prøve. :D Dette prosjektet gadd jeg ikke legge alt for mye tid og arbeid i så jeg har ikke sparklet før lakkering så noen riper og slikt synes under lakken, men det driter jeg i.. Er bare 16" vinterfelger.. Jeg lakkerte med felglakk fra thorsov 2 strøk. Så 2 strøk med klarlakk oppå der igjen. Synes resultatet ble mer enn bra for så lite "effort" :) Blir spennende å se om lakken holder over vinteren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Nice :) Felgene ble bedre enn de var i hvertfall! En jeg jobber med har en 540 4.4 med Esstuning kompressor, skikkelig monster! :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kwistoffer Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Flott bil! må si felgene ble mye bedre ja enn de var :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Nydelig bil! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaug1 Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 tøff bil =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet September 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Nice :) Felgene ble bedre enn de var i hvertfall! En jeg jobber med har en 540 4.4 med Esstuning kompressor, skikkelig monster! :) najs :D 410 gamp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roveen Skrevet September 23, 2009 Rapporter Share Skrevet September 23, 2009 Flott bil! Ville gjerne hatt 540 jeg og! Hvordan fikk du fikset pixel feilen? Gjorde du dette selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet September 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2009 Her er noen fler (dårlige mobilbilder) av bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 najs :D 410 gamp? Noe sånt ja :) Den går i hvertfall til turtallssperra på alle gir på autokassen :D Og er nesten ikke kjørbar uten antispinn på, haha :respect Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
testdriver Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Pen bil, ser ut til at disse går temmelig friskt også, men det er vell kanskje ikke så rart med såpass mye gamp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V-230f Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Fin bil ja! Mye fint arbeid du har gjort. Jeg også lurer på hvordan du fikset pixle feilen. Har hatt opp instrumentet et par ganger men kommer ikke skikkelig til for rense "banene" til displayet. Blir greit en stund men så forsvinner de igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Niiice!! Denne likte jeg! helt perfekt i mine øyne;) Bilen sliter litt med veggrepet på vått føre..hehe! :D Er noe spesielt og kjøre en sånn bil med V8 under panseret, utrolig drag. Bra ikke alle tenker grønt og kjøper 2.0tdi med partikkelfilter og sånt;) Hva er gleden i det? Lykke til med bilen, hold den som den er nå, strøkent! Siter C4 Explosive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Fin bil ja! Mye fint arbeid du har gjort. Jeg også lurer på hvordan du fikset pixle feilen. Har hatt opp instrumentet et par ganger men kommer ikke skikkelig til for rense "banene" til displayet. Blir greit en stund men så forsvinner de igjen. se her: http://www.videotvservice.no Snakk med Ole-Christian. Han fikset pixel feil på bilen min! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Pen bil, men hvorfor går speedon bare til 240 km ? På m5 min går den til 300km Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg