TransMedia Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 Ok. Du har Hertz i dashen, og du er veldig fornøyd med dem. Da blir det fort dyrt og tåpelig å finne noe bedre etter "kjøp-og-prøv"-metoden... gå på http://www.installbay.no, kjøp et nytt par Hertz 4" lik de du har nå og montér disse bak i originalåpningene. De kan du godt la bli drevet av spilleren direkte som nå. Som basskasse finner du en Hertz-sub i samme serie som 4", finner en grei 4-kanals forsterker (Hertz er jo like naturlig da) som du da driver sub og dash-høyttalere med. Du vil nok bli godt fornøyd med en slik løsning. Edit: Argh... så ikke du hadde en basskasse allerede. OK, stryk gjerne Hertz-basskasse da og finn en to-kanals forsterker isteden til dashhøyttalerne. Ellers; 4"erne i dashen sitter ikke helt optimalt plassert, så om du gidder å fjerne kartlomma på dørtrekket og lage hull til 6,5" (og separate diskanter ved speilen/dash-hjørnene, vil det forbedre lydbildet foran endel. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl- Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Har komme fram til at eg vil sette inn 6,5" i dørene:) Tenkte å sette inn i beggedørene forran. Men burde eg beholde 4" i dashen da eller ta dei ut? Lurer og på om eg skal ha 6,5 tommere i dørene bak og eller bare ha dei i hattehyllene? Takk for brae svar:) hilsen Karl:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Men burde eg beholde 4" i dashen da eller ta dei ut? Ta de ut, bare kaos å ha de sammen med et annet 6,5"-sett. Sett de heller bak ved fjærtårnene, det er vel plass til 4" originalt der?Da blir det ikke behov for noe i bakdørene. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl- Skrevet September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Kunne få 4 6,5tommere billi så går for det. Så lurer på om det er best å ha 2 i forrdørene, og 2 bakdørene.. eller 2 i forrdørene og 2 i fjærtornene? Hilsen Karl.) Edit. Hvordan er JBL forsterkerene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbass Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Siden du skal ha 6x9, så regner jeg med at du skal ha dem baki hatthylla, og da håper jeg ikke du skal ha sub baki der også, for det blir ikke bra. Med mindre man monterer kasse baki på 6x9 samtidig, men de fleste 6x9 er ikke designet til dette ^^ Siter DynaBel BF2252 Dynabel BF0802 Seas Performance Seas Performance Seas SW300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl- Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 (endret) Hei, Det eg tenker nå er heller å invistere i eit bra komponent sett til fronten sammen med ein 2 kanals forsterker. og så flytte dei 4" høytalerene eg har nå bak i fjærtårnene og kjøre dei på cd spilleren. Noen som har noen innspill til hvilket komponent sett eg burde velge og hilken forsterker? Edit: Komponent sette skal vere 6,5" Endret Oktober 1, 2009 av Karl- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg