Gå til innhold

kjøp av audi 1.8t

Ranger emnet

staviken

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

lurte på om det var nokon her som kunne gje meg ein instruks på kva eg skal sjå etter på ein Audi A4 1.8t, der det er bytta turbo, dyser, intercooler,chippa og mappa, forsterka clutch og shortshift giring. bilen har gått ca, 150000. 300hk i den.

håper på hjelpsome svar, vist eg har skreve nok detaljert :P

Hvilken modell er denne?

Hadde vertfall ville tatt meg en god kjøretur med bilen for å finne ut om drivverk er iorden, mtp att denne originalt er bygd for 150/163hk!

Samt sjekket dokumentasjon på det som er gjort!

Ta med en vag-com og kjør diagnose er et godt tips:)

Jeg personlig hadde aldri kjøpt en bil med den km-stand som er tukla så mye med, uten att jeg vet hvilken års mod denne er, men regner med att den er nyere enn 2001 siden du legger tråden i denne delen av forumet, men uansett! Man får ofte overraskende utgifter på slike biler, mulig den du ser på er behandlet fint og holder lenge:-)

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall gode sjanser for at den bilen er kjørt hardt. Regner med at dette er en Quattro, hvis ikke høres det ut som litt "overkill" med 300 gamp. Drivverket og den manuelle kassen er vel uansett kjent for å tåle masse, men med så kraftig motor vet man vel aldri. Fordelen din, hvis du uansett hadde tenkt å trimme den, er at du sparer masse penger, hvis da moroa ikke ender med at du heller bruker penger på å holde bilen i driftsmessig stand. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er en Quattro, hvis ikke høres det ut som litt "overkill" med 300 gamp.

Sant det, uten 4x4 så hadde det ikke spilt noen rolle om bilen hadde 200hk eller 300hk da den bare hadde løst dekkene ved full gass! skal man ha så stor motor så er det bakhjulstrekk eller 4x4 som er tingen!

Jeg har selv en a4 1,8tq me ca 210hk og jeg akselererer fra passaten til en kompis som har 230-240hk uten 4x4 for att han bare spinner, dette selv om min er 100kg tyngre!

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort med din a? Har akkurat samme bilen, og har lyst til å oppgradere den litt. Jeg har nå chippet på Chipsenter og jeg er overrasket over hvor godt den drar. Neste ting er nytt innsatsfilter fra Pipercross. Deretter vurderer jeg å bytte den originale dumpventilen til en fra Forge el l, men dette har vel ikke noe å si for effekten?, kun driftsikkerheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider