Gå til innhold

Anlegg i Primera SRI

ULTIMATER

Anbefalte innlegg

Først av alt, jeg visste ikke om jeg skulle putte denne tråden hit eller i Bil Sterio Forumet, så hvis en av moddene kan flytte den dit det passer hadde det vært greit..

Så til saken:

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal få dempet støy fra bakdelen av bilen når jeg spiller høyt med anlegget mitt. Jeg har portene fra kassa opp igjennom hattehylla, og bakluka får endel juling av den grunn.

Noen som har noen råd om hva jeg skal gjøre med dette? Det blir (desverre) ikke aktuelt med asfaltmatter osv i hele bakenden, men det må da være noe annet man kan gjøre?

Har tenkt på skiltet, blir det noe roligere hvis man legger et par gummiskiver mellom luka og selve skiltet? slik at det ikke hviler rett på metallet..

Hadde vært flott med noen tips.

Ultimater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ULTIMATER

Først av alt, jeg visste ikke om jeg skulle putte denne tråden hit eller i Bil Sterio Forumet, så hvis en av moddene kan flytte den dit det passer hadde det vært greit..

Så til saken:

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal få dempet støy fra bakdelen av bilen når jeg spiller høyt med anlegget mitt. Jeg har portene fra kassa opp igjennom hattehylla, og bakluka får endel juling av den grunn.

Noen som har noen råd om hva jeg skal gjøre med dette? Det blir (desverre) ikke aktuelt med asfaltmatter osv i hele bakenden, men det må da være noe annet man kan gjøre?

Har tenkt på skiltet, blir det noe roligere hvis man legger et par gummiskiver mellom luka og selve skiltet? slik at det ikke hviler rett på metallet..

Hadde vært flott med noen tips.

Ultimater

Vil bli litt bedre vis du legger dobbelt sidig teip mellom skiltet og karosseriet, men jeg kan love deg det fortsatt vil riste MYE fra bagasjelokket.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im on the job.

Noe mer jeg kan gjøre da, av sånne MacGyver ting? :)

Hjelper det å vinkle portene så de ikke blåser rett i luka da?

Veit ikke om noe mer jeg hvertfall. Dette var på en Primera 2.0 LX, men det burde jo gå for det samma. (2x12" Sony Xplod 350w. rms i lukka kasse)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har portene fra kassa opp igjennom hattehylla, og bakluka får endel juling av den grunn.

Hvis du har porter opp gjennom hattehylla så er det vel heller bakRUTA som får mer juling enn bakLUKA??

Edit; det er kanskje slik compi cuope(el.no) aka hatchback du har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, litt jalla løsning kanskje men det går jo ann å legge en fin stripe sika ca 1,5 cm fra kanten av skiltet og en liten en i midten før du skruer det på..?Tror skiltet skal holde kjeft da ivertfall..! :D

Ellers har du jo alternativet "noise killer" på boks å sprute rundt i bagasjeluken også?

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ta å legg en sponplate som dekker hele gulvet i bagasjen og skru fast kassa med vinkeljern. Så trekker du den med stoff etterpå. Der kan jo forsterkeren skrus fast også. Eller gjøre slik ;) :

http://images.cardomain.com/member_images/4/web/388000-388999/388061_8.jpg

Skulle hatt bassen mot setet da...

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider