Gå til innhold

Skriv Norsk!!!

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg sier dette, men det er noe som irriterer meg noe så jæææææævvvvliiiiiii !!!!!

 

Hvorfor skal folk skrive dialekt??? Klarer dere ikke skrive vanlig bokmål eller nynorsk??

 

Hvis dette inlegget støter noen så ber jeg om unnskyldning for det, men jeg sliter faktisk noen ganger med å forstå hva dere mener!!

 

Sikker enkelt for de som har samme dialekt, men for meg som snakker vanlig bokmål synes JEG at det er vanskelig.

 

Tenk dere hvis alle i hele landet skal begynne å skrive på sine dialekter/ talemåter, hvordan vil det da bli med innleggene her???

 

spar meg for å snakke i enkelt bokstaver eks: æ, e, å d osv osv....

 

Bare noe jeg måtte få ut av systemet mitt, igjen så ber jeg om unnskyldning hvis dette innlegget støter noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prater dialekt, og hadde nynorsk på skolen, men nekter å skrive annet enn bokmål! Det er norges eneste skriftmål mener nå jeg da! ;)

 

Dialekt skriving passer best for analfabete (eller hva det heter!)... :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Nynorsk som hovedmål igjennom hele grunnskolen. Så når vi kom til 9klasse måtte vi også lære bokmål. Hvorfor er norsk skole lagt opp slik? Jeg ble så kraftig forvirret av hele dritten at jeg startet og skrive en blanding av de to skrift språkene, med de følger at karakteren min i begge falt.

 

Norsk er bokmål, Ivar Åsen er død :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to skriftspråk i norge.. bokmål og nynorsk.. hva folk skriver driter jeg i, bare de ikke skriver dialekt!!

 

Dama skrev prosjekt på høyskolen sammen med en jente fra sunmøre som har en sånn lei tendens til å skrive dialekt. Hun forsvarer det med at hun når som helst kan skrive bokmål om hun vil det, men neeeida. Dama måtte korrekturlese 250 sider prosjektrapport om og om igjen og rette alle mulige tåpelige feil. Jeg så det selv og det var feil i minst hver en setning! og da lurer jeg på: disse folkene som driver å skriver dialet; åssen har de tenkt å fungere i arbeidslivet? skrive en kontrakt? rapport? et dokument? Om man ikke klarer å skrive norsk kan man ikke forvente å få noen jobb på kontor ihvertfall.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvofasII

Bare for å spørre liksom... Snakker folk fra Østlande bokmål eller snakker de dialekt.. F.eks snakker de anderledes på strømmen i forhold til mitt i tykkeste oslo??? Bare lurer.... ;)

 

Jeg snakker nok litt breiere enn midt i Oslo, selv om jeg bor 6 mil norover fra sentrum. Hedmark er desverre litt for nærme. Men det er da like fult bokmål!

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår