Gå til innhold

Skriv Norsk!!!

Ranger emnet

Asim

Anbefalte innlegg

Takker så meget... hehehehehe bare satt det i et litt annet lys liksom... Men det som er helt jævelig å forstå er vel de som kommer i fra langt inni landet (eller hva skal vi kalle det) som da skriver mange rare ting som f.eks. lupoboy hintet til.... Det er det sikkert ikke så mange som skjønner heller.......

Så skriv norsk, men ikke for min del men for alle de som gjør det til deg.... hehehehe

Veit da f**n åssen detta blei men bra blei det.... hehehe :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by volvofasII

Så skriv norsk, men ikke for min del men for alle de som gjør det til deg.... hehehehe

Hjelper ikke skrive norsk når setningene ikke har noen sammenheng da... :roll: :roll:

Hehe. neida, bra poeng :D

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvofasII

Bare for å spørre liksom... Snakker folk fra Østlande bokmål eller snakker de dialekt.. F.eks snakker de anderledes på strømmen i forhold til mitt i tykkeste oslo??? Bare lurer.... ;)

Kommer ann på hvor på østlandet du mener, fra Oslo til Strømmen er det ikke så veldig stor forskjell, men beveger du deg ei mil eller to lenger østover er det stor forskjell.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Her i bærum snakker vi korrekt bokmål.

De som bor i oslo har en lei tendens til å bli preget med tykke l`er og kebabspråk. les: wolla, sjofe osv.

*ventepåjuling*

*gjemmeseg* ;)

Bærumsdialekt er vel mer riksmål enn bokmål, men i Oslo snakker de vel mer bokmål, hvis vi ser bort fra vestkanten og kebabspråket.

Bjørn V. Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så bra da er at alt det jeg skriver er så bra.. hehehehe selv skryt... Digg digg digg :D:D

Drar hjem jeg nå.

P.S

Dialekt er gøy, men kan skjønne at det kan være vannskelig for mange å få med seg alt da..

Og det var bare så mange som skrev fra Østlande her så jeg måtte bare si at vi har mye dialekt her nede også, men kanskje vi er flinkere til å orlegge oss.. Ikke spørr meg for nå har jeg vært alt for lenge opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Jeg snakker nok litt breiere enn midt i Oslo, selv om jeg bor 6 mil norover fra sentrum. Hedmark er desverre litt for nærme. Men det er da like fult bokmål!

EY! Vi kan snakke norsk vi også, sjøl om vi bor i midt i hedmark. Finnes sjølsagt (eller må jeg skrive selvsagt?) folk som snakker jævli (eller må jeg skrive veldig) bredt her, men 90% av folka her snakker "normalt" om du spør meg. Finnes jo noen bygde dialekter som er værre enn andre oxo.

Et tips: ALDRI, og jeg mener ALDRI reis til Engerdal, Rendal, Solør eller utpå Nes (snart nevnt hele hedmark:) ). Da burde dere klarer dere sånn delvis.

Men sjølsagt, alle her kan snakke bredt hvis de vil plage dere byfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo meningen med denne tråden å sette fokus på hvordan folk skriver og ikke hvordan folk snakker. Det er 2 forskjellige ting, og det er helt greit, men når de begynner å skrive sånn som de snakker, det er da jeg får problemer.

Her er et eksempel:

Har Opel gutta teke seg vatn øve håve no og????

Elle e da nåke i da????

Ingen so veit????

På bokmål burde dette være noe sånt som dette:

Har opelgutta tatt vann over hodet nå???

Eller er det noe i det de sier??

Ingen som vet??

Tror jeg har "oversatt" riktig heheheh

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

Nå var jo meningen med denne tråden å sette fokus på hvordan folk skriver og ikke hvordan folk snakker. Det er 2 forskjellige ting, og det er helt greit, men når de begynner å skrive sånn som de snakker, det er da jeg får problemer.

Her er et eksempel:

Har Opel gutta teke seg vatn øve håve no og????

Elle e da nåke i da????

Ingen so veit????

På bokmål burde dette være noe sånt som dette:

Har opelgutta tatt vann over hodet nå???

Eller er det noe i det de sier??

Ingen som vet??

Tror jeg har "oversatt" riktig heheheh

:D :D

Ævelikkenogælimeåskrivesånn

Bjørn V. Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

Ævelikkenogælimeåskrivesånn

Nei d e vel ikkno gale me å skrive d du sie, for æ e jo d æ å, elle e du d å?? kanskje d e d alle vil, at æ å skal være d eller e æ d som æ tror om d, elle e æ heilt på jore, håpe dokka fårstå ka æ meine for æ snakke d språke æ vil, og d betyr at æ e d e vil, og dokka e d dokka vil........

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol

Det blir itno fart uten trønder bart!

ÅÅåååå du vart fiiin med mokkasin! hehheeh

Det blir itno fest uten trønder (skinn)vest

Er du i fra Tjrjonjdhjeijm...

lol lol lol lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår