HemiCuda Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 heisann... tenkte eg sko irritera litt me dialektå mi... fårr denna dialektå e no inn i gran skauen fuckt up... hørre du ein haugesundar på TV ler du deg i hjel. d hørres no sinnsjukt domt ut!!!!:D -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by HemiCuda heisann... tenkte eg sko irritera litt me dialektå mi... fårr denna dialektå e no inn i gran skauen fuckt up... hørre du ein haugesundar på TV ler du deg i hjel. d hørres no sinnsjukt domt ut!!!!:D Ja`a, det har du rett i! ;) Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by HemiCuda heisann... tenkte eg sko irritera litt me dialektå mi... fårr denna dialektå e no inn i gran skauen fuckt up... hørre du ein haugesundar på TV ler du deg i hjel. d hørres no sinnsjukt domt ut!!!!:D No need for tv. Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by HemiCuda heisann... tenkte eg sko irritera litt me dialektå mi... fårr denna dialektå e no inn i gran skauen fuckt up... hørre du ein haugesundar på TV ler du deg i hjel. d hørres no sinnsjukt domt ut!!!!:D Helt enig!! :rolleyes: MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegegjerdet Skrevet September 17, 2002 Rapporter Share Skrevet September 17, 2002 Originally posted by mk1GTI Har du fått i deg noe du ikke tålte nå igjen da Segagjerdet Kongen / knegten (er nå degradert til KEIKO), kjører ikke Vectra Turbo men Calibra Turbo :D Ja eg trur det, sikkert den råttne suelukta på Gilde!!!! Selfølgeleg køyre han Opel Calibra Turbo!!!! Min feil!!! Skulle vel heller ikkje røykt sokkane mine!!!! http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insolved Skrevet Oktober 6, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2002 Jeg var utplassert Torsdag og Fredag.. kjørte trailer :D På Fredag kjørte vi den jævla runden Oslo - Gjøvik - Hamar - Elverum - Namnå - Kongsvinger - Skarnes - Oslo Skulle hente frysevarer i Namnå på ett eller annet lager.. Godt man ikke klarte å holde seg fra å le.. DET er hedmark på sitt beste.. Heia bygdenorge, MEN SKRIV NORSK! 1997 Volvo S70 2.0LT x - 1997 Volvo S70 2.0S --- 1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 6, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2002 Originally posted by volvofasII Bare for å spørre liksom... Snakker folk fra Østlande bokmål eller snakker de dialekt.. F.eks snakker de anderledes på strømmen i forhold til mitt i tykkeste oslo??? Bare lurer.... ;) Bokmål er kun et skriftspråk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Oktober 6, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2002 Originally posted by Corvette Bokmål er kun et skriftspråk.. Hva heter talespråket da? Nynorsk, og ... ? Norsk? Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina Skrevet Oktober 6, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2002 Hva heter talespråket da? Nynorsk, og ... ? Norsk? Dialekt kanskje? ;p Memb. of No Brain Racing Team '93 Nissan 200sx s13 Styremedlem http://www.200sx-ogn.org Admin på http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegegjerdet Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by famir Hva heter talespråket da? Nynorsk, og ... ? Norsk? Nynorsk og (for Norska) Dansk! http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Tar opp denne fordi den tråden var sinnsyk artig å lese i :D Ang. det med dialekt: Vår lærer på vgs fra Harstad i nord, påstod at han hørt klart skille mellom ungdom fra vestkanten og ungdom fra østkanten i skolegården, hihi :) Asim er genial ass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Litt av en Bump:) Men er litt enig i det Asim prøver å si..det er litt vanskelig å forstå dialekt om man ikke prater det selv.. syns man skal holde seg til bokmål eller aller nødigst spynorsk(beklager, men jeg hater faget.. idiotisk å lære det på skolen..) X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 En ting som irriterer meg nesten mer enn uforståelige dialekter er enkeltes bruk av ordet HVEM. "Hvem bil" "Hvem motor" osv.. En del folk som bør sette seg litt bedre inn i bruken av det ordet i norsk språk tror jeg. 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Boss Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 En ting som irriterer meg nesten mer enn uforståelige dialekter er enkeltes bruk av ordet HVEM. HVEM bryr seg? Rettskrivingspedantan burde ta sæ en tur på hardware.no - forume, 98% av forumbrukeran ifra forume hær hadde blidd sparka hodestups ut dærifra :D (jada, ska holde mæ te bokmål heretter) ;) Volvo BM 430- 76 mod Volvo 242 Deluxe 78 mod Zetor 92 L 84 mod Fordson Major 66 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 er greit nok å snakke div dialekter..men om man skal skrive dialekt (noe som for øvrig ikke er nynorsk) så blir det fort kjipt å forstå hva som blir sagt! er greit om folk skriver nynorsk..det er jo en språkform som er brukt i norge..folk her må bare huske på at selv om du kommer fra svarteste sogn og skriver som du snakker..så er ikke det nynorsk.. det går under dialekt! la nynorsken leve..men ned med dialekt i skriftene.. til de av dere som ikke kan annet enn dialekt skriving..sett dere ned et par år til på skole benken..hehe men folk fra trøndelag og oppover har en fryktelig lei tendens å skrive dialekt..for der oppe finnes ikke nynorsk (gjelder spess trøndelag) i den store graden som ellers i sør vesten.. enkelt forklart: nord for trøndelag = skriv nynorsk uten æ! trøndelag = skriv bokmål etter beste evne vest/sør vest = skriv skikkelig nynorsk om ikke bokmål fungerer øst= bokmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg