Gå til innhold

Kjøp av vinterfelger

Ranger emnet

Spiitfire

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har 2stk 14" Dezent felger med piggfrie vinterdekk og skulle hatt to felger til med dekk. Kom over en kar som selger 4stk 15" Dezent felger av samme type med gode vinterdekk, men de har stått på en toyota yaris.

Han sier følgende om felgene sine:

dekk: SAVA 185/65 R15 88T

felger: Dezent F 6.5x15 4/100 ET38 B60.1

I mine felger står det:

5 ½Jx14H2 H5 og ET38

Og siden de har stått på min 1996 golf 3 tdk er det 4x100.

Passer felgene som han selger på min golf?

Må bare være 100% sikker før jeg evt kjører 40mil for å hente de...

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene skal passe meget bra, ET38 er tilsvarende innpresset på orginale felger.

Derimot er 185/65-15 ikke noen optimal dimensjon, faktisk hele 5,41% for stort, noe som tilsvarer ca. 3cm økning i diameter.

Med andre skikkelige ballongdekk.

Må selv ut å finne meg vinterdekk til mine 15", og ser da at de beste dimensjonene i forhold til passform, pris og kvalitet er 185/55 og 195/50..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene skal passe meget bra, ET38 er tilsvarende innpresset på orginale felger.

Derimot er 185/65-15 ikke noen optimal dimensjon, faktisk hele 5,41% for stort, noe som tilsvarer ca. 3cm økning i diameter.

Med andre skikkelige ballongdekk.

Må selv ut å finne meg vinterdekk til mine 15", og ser da at de beste dimensjonene i forhold til passform, pris og kvalitet er 185/55 og 195/50..

Takk for kjapt svar! Jeg kjører på originale fjærer og dempere i vinter og regner med det skal gå bra med tanke på høyden. Felgene (15" Dezent F) er ikke særlig pene heller. Det som er kjekt er at det sitter på gode piggdekk noe jeg trenger på de veiene jeg kommer til å kjøre på i vinter (møre og romsdal).

Håper noen på forumet her kan ta seg råd og kjøpe disse Keskin KT4 felgene på finn.no! De her er pene!

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider