Gå til innhold

Neon CS 98 Prosjekt O9/2O10

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, - jeg er ikke BMW og jeg var ikke tilstede på auksjonen. Nesten litt dårlig samvittighet her nå, - siden BMW kunne tenkt seg å kjøpe den tilbake :well:

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, - jeg er ikke BMW og jeg var ikke tilstede på auksjonen. Nesten litt dårlig samvittighet her nå, - siden BMW kunne tenkt seg å kjøpe den tilbake :well:

Hehe, sendte BMW et par pm's, om det blei bil på han. Har ikke fått no svar.

Det viktigste er at Neoner faller i hendene på en entusiast som vet hva de er verd.

Jeg som er litt glad i tuning av motorer, skulle gjerne ha sett Neoner både på drag og bane, helst uten turbo. Hadde jeg hatt mye penger og tid, ville jeg kjøpt opp alle Neoner til salgs, restaurert dem, bygget bilene til forskjellige formål. Hva med en Chrysler Neon Baja Adventure!

Litt heva, med 225/65-15 alltarain dekk, skjermbreddere, alu skidplate med Piia tusenmetere, mopars orginale adventure rails, 180 hesters Sohc motor.

Noe jeg faktisk kan finne på å gjøre en gang. Porsche 959 er min inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neon med V8 og bakhjulstrekk hadde vært tingen i Street Legal..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg si at jeg er ganske glad for at bilen ble kjøpt av en som liker biler, og ikke minst en som liker Neon!

Første jeg tenkte når jeg fikk vite at bilen var solgt var:

Æhh, håper ikke at det er en som bare er ute etter og selge delene og kaste bilen på ett bilopphøggeri.. Men heldigvis, så ser det ut som at bilen er i gode hender ;) Det er det viktigste!

Og ram2five: Du må ikke føle på det at du fikk kjøpt bilen og ikke jeg ;) Sånt skjerog som jeg sier! Er jeg fornøyd med og bare vite at bilen er i gode hender ;)

Du har fått tak i en artig bil der ram2five, som det ikke er så mange av her i Norge med det Turbo kitet. Turbo kitet produseres ikke lenger til denne bilen, og var lagd til kun denne bil modellen, er ikke noe " Jalla universal turbo kit"

Artig og se igjen bilen på bildet hvertfall ;) Og skulle det være noen spørsmål, så er det bare og spørre! Jeg har også masse bilder fra bilen fra da jeg monterte Turbo kitet osv, som jeg evt kan sende til deg på en Cd hvis du ønsker det! ;)

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BMW!

Jeg gleder meg til å få sjekket om motoren er intakt, - og må innrømme at jeg nok har kommet til at det beste nok er å "bygge videre" på det du har gjort! Om motoren nå viser seg å være rasa, - så har jeg et komplett drivverk liggende klart. Har ennå ikke bestemt meg om det kan bli noe "intern" bytting av utstyr mellom våre andre Neon'er, - så det får vi finne ut av etter hvert. Kunne vært moro å få den klar til 4. juli, - det betyr jo noen timer i verkstedet..... :) Denne Neon'en kommer nok til å fortsette stilen! Vurderer nå om vi skal starte bygging av Neon nr. 4, - og holder på med delesanking. Har en god del nye deler liggende, - og det må jo monteres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder hjertet mitt meget, at så mange her liker Neon.

Og selvfølgelig er butikken av alle butikker, Modern Performance i Texas.

Ufattelig misunnelig på de som bare kan "stikke innom" etter no deler der borte.

USA er jo en helt annen verden når det gjeller bildeler og utstyr. Virker som alle har en eller annen lokal "Machine Shop" eller "local store" som de kaller det, for ikke å glemme "local scrap yard" som det bugner av gamle R/T med magnum motor.

Hadde vært morro med en magnum topp med heftig kam og innsug med spjeld.

Vil i hvertfall ønske deg lykke til med prosjektet, og det hadde vært morro å se hva du har ståendes.

Trenger to sidevinduer foran. Er så skrapa opp av de guidene inni døra. Ser ikke så pent ut :(

Endret av Trialmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg har vært på feil junk-yards, - men tok også en del telefoner for om mulig å lokalisere Neon'er sist vi var i USA. I det området vi reiste var det heller underskudd på objekter..... Og svært få R/T, - nærmere bestemt: EN. De vi kikket på var det også plukket bra med deler fra. Fant f.eks. ikke originalt Dodge-ratt på noen av dem! Nøyde oss til slutt med noen emblemer og ting som ikke tok plass i kofferten, - og det fikk vi attpåtil gratis!

Slitasje etter de guidene har vi også på nesten alle. Vi har et par ekstra vinduer, - men de er også noe slitt av guidene.

Om du skifter til ruter uten slitasje så sørg også for å få byttet guidene, ellers blir de nye også fort slitt!

[ATTACH]31427[/ATTACH]

Vi kjørte selvsagt Mopar-product, - blå Dodge Charger i forgrunnen :)

[ATTACH]31428[/ATTACH]

[ATTACH]31429[/ATTACH]

Mye biler og langt å gå, - men lite Neon'er

Sa du 71 Pontiac Firebird Formula??

[ATTACH]31430[/ATTACH]

Dette er vel antakelig en 74, men ligner bra...

post-71019-1380485423658_thumb.jpg

post-71019-13804854236633_thumb.jpg

post-71019-13804854236676_thumb.jpg

post-71019-13804854236737_thumb.jpg

Endret av ram2five

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No som er skikkelig lurt, er at du bygger opp igjen den CS'en med turbo og datasprut.

Det som skjer da, er at du ikke har no bruk for den Mopar Performance PCM'en som sitter den nå.

Da kjøper jeg den av deg for 1500,-

Det synes jeg er en orntli god ide' :):):):):):):)

Resultatet er da at både du og jeg får veeeeeldig spreke biler, vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider