Gå til innhold

Neon CS 98 Prosjekt O9/2O10

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Dessverre ja...

 

Trillet den inn i verkstedet i går kveld, - så da vet vi kanskje i løpet av kvelden om det er noe å reparere..... :)

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den blir uansett IKKE vraket!!!!

 

Har såvidt fått den opp i bukken og kikket litt. Av de ting jeg har kunnet fastslå og med hjelp fra BMW er jeg redd det blir en del skruing.....

 

[ATTACH]31462[/ATTACH]

 

[ATTACH]31463[/ATTACH]

 

[ATTACH]31464[/ATTACH]

 

Om noen har lyst på en dugnad er det bare å møte opp :)

post-71019-13804854238565_thumb.jpg

post-71019-13804854238609_thumb.jpg

post-71019-13804854238648_thumb.jpg

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok bilder av det som eventuelt har gått til h.....

 

Har et komplett drivverk som passer i bilen, - så den skal på veien igjen snart.

Med eller uten turbo! :mekke:

 

:driving

 

I mellomtida får jeg kjøre V8......

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen er over!!! :) :) :)

 

Har skrudd "litt", - og nå er motoren i gang, - maler som en katt på tomgang.....

 

Sjekket først at motoren lot seg turne manuelt og at kam og toppen også fulgte med. Så fikk vi på plass eksos og det nødvendige. Siden merkene på tannreima også stemte så tok vi rett og slett sjansen på å fylle ny olje og prøvestarte. Gikk fint og rent umiddelbart og startet veldig lett!!!

 

MEN, - det lekker både olje og vann i fronten av motoren, - så vi må av med deksler og finne ut hvor det lekker.

 

Så det var jo en stor lettelse å få den i gang!!!!

 

Nesten julekveld og 17. mai på en gang :)

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at motor startet =)

 

Ang lekkasje! Det kan være noe så enkelt som f.eks pakning eller noe som har løsnet??? I verste fall topp pakning....

(Fingers crossed)

 

Og tenker du kanskje synes det var uvant med en bensin pumpe som driver og summer? :P hehe! Det er du nesten nødt til og venne deg til! Den summer og går, for og sørge for nok bensin til motoren. Men den dagen den slutter og summe, sjekk sikring =)

Sikringen er i sammens med batteri kassen i bagasje rommet. Og ellers alt av koplinger osv til Bensin pumpe nr 2 ligger under baksetet :)

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, - jo, - det er mye mulig at det i verste fall er toppakningen. Har ny liggende, - så det skal vi nok få ordnet. Men en annen utfordring er at bolten til nedre reimskive er knekt, - og dermed sitter det igjen 7-8 mm i gjengepartiet i veiva. Og resten av gjengene på bolten er ødelagt, - og det virker også som om de resterende gjengene i veivtappen også er dårlige. Det gir dårlige vilkår for å kunne få dratt til en ny tilpasset bolt tilstrekkelig. Ville være ergerlig å måtte bytte nedre del av motoren pga. det!!!

 

Så jeg skal lete litt mer etter lekkasjen, - det kan også være simmeringen nederst på veiva. Det kom også noe kjølevæske, - så jeg mistenkte også vannpumpa, - men så vidt jeg vet er det ikke oljekanaler i forbindelse med den. Det lakk litt kjølevæske fra overløpsrøret/slangen, - men den fikk jeg fikset.

 

Det blir ny prøvestart i ettermiddag i forbindelse med leteaksjon oljelekkasje...... :)

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan han har klart å knekke den bolten inni der. Når jeg skiftet til UDP på min, måtte jeg skru meg inn med bolten med en muttertrekker. Smurte gjengene først da. Gjorde kanskje ikke det, han andre duden.

Hvis du skal skifte veiv, hiver du inn no 9,2 stempeler fra JE og en crane 12 kam?

Det som er no dritt, er at'n ikke for regga billen på vei, med det turbogreiene.

Blir banebil, da kanskje :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår