Gå til innhold

audi 100 2,8l start problemer

Ranger emnet

mikki1211

Anbefalte innlegg

bilen er en audi 100 2,8l v6.

motor code: aah

km: 260000

mod: 1991

motoren er tungstarta uansett om den er kald, lunken eller varm.

jeg har 2 valg:

- enten så holder i gasspedalen ca 4 cm nede og da started motoren uten altfor store problemer, men du skal jo ikke ruse en kald motor,

- jeg kan vri om nøkkelen i 5-10 secunder så starter motoren og fungere fint.

kjøpte nytt bensin filter idag, og satt det på, og bilen started uten noen problemer. så skrudde jeg motoren av igjen og gikk for å rydde, så etter ca 10min prøvde jeg og starte motoren igjen, å det gikk ikke, da var jeg tilbake på første punkte igjen.

så tok jeg å skrudde ut bensin filtered og tømte det og satt det på plass og motoren started uten noen problem, så tok jeg en kjøretur og fikk motoren opp til arb temp og spiste middag, når jeg kom ut og skulle starte motoren igjen var jeg igjen tilbake til pumkt 1, vri om nøkkelen i 5-10 eller gi gass. teste dette 3 ganger til og hver gang jeg tømte bensin filtered så starta bilen uten noen problemer.

så noen som har noen tips om hva jeg kan prøve for å fikse dette eller hva som kan være feil? eller kan det være andre årsaker til at den ikke starter enkelt?

for stort elr lavt bensin trykk?

luft i bensin? (har lufta flere ganger)

dårlige slanger?

kan også legge til at når jeg tømte ut bensinen i det gamle bensin filtered var fargen på bensinen litt mørk, nesten skitten. ikke klar som normal bensin er.

har også lest av pc'n i bilen og fikk opp en feil på en temp føler, følern er byttet og testet og den fungere.

har også spurt litt rundt og prøvd å teste andre ting, men dette er liksom "siste nytt" eller det jeg har kommet frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider