Gå til innhold

Pioneer 3000w sub og ADS p700.1 forsterker

Ranger emnet

Volvoguten

Anbefalte innlegg

Men en kondensator trenger du uansett IKKE...

Den forsterkeren trekker MAKS 30amp, så med mindre du har et par kraftige forsterkere til, så skal bilens dynamo og batteri holde lenge... forutsatt at dette er i god stand selvfølgelig...

Og.... har du ikke alt handlet det der, så la være ;)

åkei. men vis jeg må ha da? 2 farad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bassen er på 1000 rms.

For all del... men det sier fortsatt ingenting om hvordan resultatet blir. Si meg følsomheten til høyttaleren, hva slags kasse den skal stå i og hvilken bil den skal stå i, så kan jeg kanskje spå hvor høyt det kan spille på det meste... ;) Hvor bra det blir, må jo nesten ørene dine vurdere.

Jeg ville valgt andre ting, men nå jobber jo jeg med bilstereo, så jeg burde vel egentlig holdt meg unna denne tråden i utgangspunktet...

Teoretisk sett holder det med 1 Farad opptil ca. 1000watt RMS forsterkereffekt, men man kan jo ikke få for mange Farad heller, så kjør på... bilstereobransjen trenger alltids mer penger. :pepsi:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ikke om du så putter inn en 10.000watt forsterker, så glem kondensator, og bruk pengene på å få nok strøm til å drive det du har isteden. Det er INGEN som MÅ ha kondensator i bilstereoen sin, men mange som TROR de må det...

Har du for lite strøm, så er det dynamo og batteri som er tingen, samt skikkelig kabler til dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del... men det sier fortsatt ingenting om hvordan resultatet blir. Si meg følsomheten til høyttaleren, hva slags kasse den skal stå i og hvilken bil den skal stå i, så kan jeg kanskje spå hvor høyt det kan spille på det meste... ;) Hvor bra det blir, må jo nesten ørene dine vurdere.

Jeg ville valgt andre ting, men nå jobber jo jeg med bilstereo, så jeg burde vel egentlig holdt meg unna denne tråden i utgangspunktet...

Teoretisk sett holder det med 1 Farad opptil ca. 1000watt RMS forsterkereffekt, men man kan jo ikke få for mange Farad heller, så kjør på... bilstereobransjen trenger alltids mer penger. :pepsi:

bassen skal stå i en ford mondeo stasjonsvogn, det er 35 liters kasse. 4 ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider