Gå til innhold

Golf 3 1996 modell og alle feilene :P

Ranger emnet

hanos

Anbefalte innlegg

Hei har en golf 3, 1996 mod....har ikke gått så mye, "bare" 143 000 snart....et par ting jeg har merka siden jeg kjøpte den:

1) defekt synkronisering på 2. giret. noen som vet ca pris for å ordne dette? evt på bytte av girkasse hvis det er billigere?

2) sliter litt med å starte noen ganger, må liksom prøver flere ganger, og hvis jeg prøver for lenge uten at den starter kan den "henge seg opp" ...dvs at selv om jeg tar ut nøkkelen så prøver den å starte å bilen og slutter ikke selv om jeg tar ut nøkkelen. Dette har skjedd to ganger. Første gangen ble jeg nødt til å koble ut batteriet, og noe med litt peiling fiksa det, uten at jeg var tilstede, så vet ikke hvordan. Andre gangen satte jeg inn igjen nøkkelen og bilen starta med en gang jeg prøvde å starte den igjen.

3) ikke en big deal, men sentrallåsen slutter ikke å "låse opp" døra, før etter en liten stund, så man hører at den står og låser opp "mer" selv etter at det er låst opp.

Edit:

kom på en fjerde ting, og det er at noen ganger når jeg gir gass så hopper bilen litt på en måte. Dette merker jeg på forhånd, for det kjennes ut som gasspedalen synker litt ned uten at den gir gass, og når jeg tråkker på den da så "hopper" den litt fremover, som om jeg plutselig gir på masse. Det er ikke alltid jeg merker det, så vet ikke om dette har en sammeheng.

Noen tips her folkens? Takk takk :D

Endret av hanos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, har ikke prøvd det men skal prøve å få gjort det snart...

utenom det så vil jeg si at jeg har bytta rotor (den lille tingen som sitter under fordelingslokket) og bilen starter fint nå....det gjorde den dagen før jeg bytta også, så vet ikke om det problemet er løst enda, men får se etterhvert :)

tenkte nå å sjekke bensinfilteret, med tanke på "luggingen" jeg opplever noen ganger ...noen som vet hvor jeg finner det på en golf 3, 1996 mod, 1,8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider