Gå til innhold

IS Turbo som ikke er helt frisk

Ranger emnet


morty999

Anbefalte innlegg

hei... har en IS Turbo som jeg akurat har skiftet clutch på men motoren vil ikke være med under pådrag lenger... når du drar på så fusker den og det står 20-30 cm stikkflammer ut av eksosen? noen som veit hva det kan være? har også skiftet reg reim og kansje den er feil? eller? men er det noen som veit hvor mange grader tenninga skal være på?

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morty999

hei... har en IS Turbo som jeg akurat har skiftet clutch på men motoren vil ikke være med under pådrag lenger... når du drar på så fusker den og det står 20-30 cm stikkflammer ut av eksosen? noen som veit hva det kan være? har også skiftet reg reim og kansje den er feil? eller? men er det noen som veit hvor mange grader tenninga skal være på?

 

fikk du fordeleren riktig? plugger? nylig skiftet? riktig åpning?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

hva med total havari pga flammene og fuskingen?? ikke like kult da??:D

 

 

har akkurat skiftet reg reim.. pluggene er nesten nye.. men de hakkene på reimskivehjulet tror jeg ikke på egentlig.. for når jeg setter den på 0 grader så går den ikke.. og den stopper når den går under 4 grader i følge svinghjulet... så tror det er tenninga det står på men åssen skal jeg fikse det? det er også slakk i reimskivehjulet og kansje det har noe med hakkene på det å gjøre... og nei vi hakke fått rensa systemet ennå...

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morty999

 

 

har akkurat skiftet reg reim.. pluggene er nesten nye.. men de hakkene på reimskivehjulet tror jeg ikke på egentlig.. for når jeg setter den på 0 grader så går den ikke.. og den stopper når den går under 4 grader i følge svinghjulet... så tror det er tenninga det står på men åssen skal jeg fikse det? det er også slakk i reimskivehjulet og kansje det har noe med hakkene på det å gjøre... og nei vi hakke fått rensa systemet ennå...

 

store hakket er tenningsmerket.. øvre dødpunkt.. så er det jo merke i fordelern og en prikk på toppen mot pila i reimhjulet. kan jo ikke bli feil det?? hvis du prøver å ha på reima på nytt da?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

store hakket er tenningsmerket.. øvre dødpunkt.. så er det jo merke i fordelern og en prikk på toppen mot pila i reimhjulet. kan jo ikke bli feil det?? hvis du prøver å ha på reima på nytt da?

 

 

kan prøvet det... kansje det hjelper... er det merke i fordeleren og? det viste jeg ikke...

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

et lite hakk hvis en løfter på rotor og ser på kanten der fordelerlokket ligge an.. under den plastbeskyttelsen .. som regel til høyre på fordeler hvis du står foran motor...

 

 

ok... skal skjekke det i morra jeg... men kan det hende at det er dieselen som ligger igjen inni der? og lager faenskap?

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

ikke umulig... prøv litt annet først.

 

ja.. får vell det... men hva annet kan det være da tror du? reg reima kan sitte ei tann gæli? men da hadde den vell ikke gått skikkelig i det hele tatt.... den er med noen ganger og vis du tar det litt med ro i begynelsen, og trår på litt saktere en plutselig i bånn liksom...

og når det smeller og sånt så er turbon på maks trykk, men det drar ikke.. og plutselig så drar den igjen... blir forvirret av den bilen jeg :S

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

virker som enten feil på kamminstilling eller kanskje tenning.. hvor mye ladetrykk??

 

 

tror reg reima skal være riktig men.... lade trykket er på 0.9 tror jeg.. men meteret viser 1.1 men tror det viser for mye...

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morty999

 

 

tror reg reima skal være riktig men.... lade trykket er på 0.9 tror jeg.. men meteret viser 1.1 men tror det viser for mye...

 

 

nå er den frisk igjen :) du hadde rett.. tennings vær gærn.. for bilen har altid gått høyt på tomgang dvs 1500-2000 rpm. så jeg glemte at det blei mere fortenning jo fortere den går..så nå har jeg fått`n ned på 950-1000 rpm og da var det ettertenning gitt :) hehe derfor gikk den dårlig... så nå er tenninga på 6 grader og den går som et uuuvær igjen :)

 

 

Takk for alle svar...

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår