Gå til innhold

10% mer hestekrefter for 99,- Knalltilbud på tuning modul!

Ranger emnet


opel freak

Anbefalte innlegg

Da må man i så fall kjøre med konstant fullt gasspådrag, for ved closed loop vil lamdan korrigere, og det gjør den for hele fuelmapen.

 

Ja jeg er enig, men hvis du måler makseffekt så gjøres det med gassen i bunn, derfor kan denne saken øke makseffekten noe. Jeg forsvarer ikke denne motstanden eller selgeren, jeg bare sier at det er feil å si at den ikke gjør noen ting. Jeg hadde aldri giddet å sette noe sånt på bilen min. Et sett nye plugger gir antagelig like mye ekstra effekt som dette.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig, men hvis du måler makseffekt så gjøres det med gassen i bunn, derfor kan denne saken øke makseffekten noe. Jeg forsvarer ikke denne motstanden eller selgeren, jeg bare sier at det er feil å si at den ikke gjør noen ting. Jeg hadde aldri giddet å sette noe sånt på bilen min. Et sett nye plugger gir antagelig like mye ekstra effekt som dette.

 

Poenget mitt var at den ikke gjør det. Selv om lambdan er inaktiv ved WOT, så vil man ikke få mer drivstoff med denne saken. Hvis lambdan har funnet ut at fuelmapen ikke stemmer helt (f.eks hvis man har en sånn motstand eller man har lavt bensintrykk) så vil korreksjonen gjøres over alt, også ved WOT. En slik motstand vil antagelig bli tolket som et avvik i MAF-sensoren og avviket blir bare multiplisert over hele fuelmapen.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ikke det er greit. En ting er at vi (de fleste her på BF) er av den mer praktiske sorten, og blir ikke lett lurt av sleggefett og gule overledninger, men jeg tror vi fort gjort kan bli lurt på andre måter. Det kan være div tjenester, eller andre ting som vi kan lite/ingenting om.

 

Hvis jeg var fullstendig grønn på bil tror at jeg selv ville gått på det.

 

Apropo sleggefett så fantes sleggefett faktisk. Ble brukt før i tiden en gang.

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var at den ikke gjør det. Selv om lambdan er inaktiv ved WOT, så vil man ikke få mer drivstoff med denne saken. Hvis lambdan har funnet ut at fuelmapen ikke stemmer helt (f.eks hvis man har en sånn motstand eller man har lavt bensintrykk) så vil korreksjonen gjøres over alt, også ved WOT. En slik motstand vil antagelig bli tolket som et avvik i MAF-sensoren og avviket blir bare multiplisert over hele fuelmapen.

 

Sier du det, det var jeg ikke klar over. Jeg antar at dette gjelder nyere biler, jeg har bare hørt dette diskutert på Rennlist ang Porsche 928 og det er jo biler fra 80-tallet, og der var det målt en viss økning ved hjelp av dette. Der ble det forsåvidt også justert på mer fortenning for å gjøre nytte av den ekstra bensinen.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår