Gå til innhold

S-line vs. sport understell på A4 B7

Ranger emnet

Adiez

Anbefalte innlegg

Har akkurat handla meg en B7 som har "sport pakke", med bla. sport understell. Er dette det samme som s-line understellet?

På bilder ser det ut som om de senker omtrent likt, men det er self. vanskelig å se nøyaktig. Skal smelle på 19", og lurer på om det blir ok med dette understellet. Er vanskelig å se for seg med de ballonghjula på 16" som står på nå.

Audi A4 2.0 TDi Quattro '06

VW Bora 1,9 TDi [90Hk/135Hk] '99

*VW Passat GT SYNCRO 2.3E '87

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

*VW Golf II GTi 16v Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det samme som s-line understellet. Litt mykere. S-line har også andre fremre bremser etter hva jeg har skjønt.

Stivt nok med "vanlig" sportsunderstell.. Hvertfall til normal kjøring.

Ok, men hva med høyden?

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en b7 med sport-understellet og jeg har en b6 med s-line-understell

hans er veldig myk og behagelig å kjøre vanlig med, samt stivere en andre biler med vanlig understell, men må si att min med s-line understell føles mye bedre i svingene med litt høy fart, samt att den er faktisk ganske behagelig under vanlig kjøring og!

kan ha noe med att min er Quattro i motsettning til hans att den føles mere safe på svingete veier, men det er riktig att s-line-understell senker 30mm og sport-understell senker 15mm

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsunderstell: 15mm

S-Line: 30mm

Hvis jeg ikke husker helt feil.

Hmm.. Får ikke helt det til å stemme. På audi-sport.net forumet ser jeg at en med s-line understellet har målt avstanden senter nav til hjulbue til 36 foran og 34 bak. Jeg på min sport måler 36 foran og 34.5 bak. Så omtrent det samme. Noen her inne med s-line som gidder å kontrollmåle på sine biler?

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Får ikke helt det til å stemme. På audi-sport.net forumet ser jeg at en med s-line understellet har målt avstanden senter nav til hjulbue til 36 foran og 34 bak. Jeg på min sport måler 36 foran og 34.5 bak. Så omtrent det samme. Noen her inne med s-line som gidder å kontrollmåle på sine biler?

Min har S-Line understell å målte nå. Fra senter på navet til skjermkanten bak var den 34 cm og foran var det 35 cm.

Endret av Orihime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det to typer S-Line understell. En type fra quattro gmbh som senker 30mm og det vanlige S-Line sportsunderstellet som senker 15-20mm. Begge understellene har samme type dempere, men forskjellige fjærer.

Disse understellene må ikke forveksles med vanlig sportsunderstell som også senker 15-20mm men har mykere dempere og andre fjærer.

Selv om man bestiller bilen med S-Line sportpakke kan man gjøre et annet valg ang. understell

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreit i hele sporstunderstellet og kjøpte heller en A4 med helt standard understell. Tenkte da at det var større sjanse for at bilen er kjørt av folk som kjører pent. Den var selvfølgelig altfor myk og vuggete, men jeg kjøpte 30mm fast senkesett med fjærer og dempere fra KW. Bilen ble plutselig helt konge på veien. Anbefales for andre som har standard understell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvemonterte 19" i dag og resultatet ble slettes ikke værst! Men foran må jeg få den ned et par cm for at det skal bli perfekt. Jeg kan ikke se annet en at høyden på bilen min er omtrent som de s-line bilene jeg har sammenlignet med.

Anyway, som sagt er jeg fornøyd med høyden, bortsett fra et par cm foran. Dette lar seg jo løse enkelt med senkeskåler, men spørsmålet er hvor jeg får tak i det? Har lest en del på vw audi forumet, og ut fra hva jeg kan se så er ikke dette mulig å få tak på lenger. Noen som vet noe jeg ikke vet? Om det i heletatt er mulig å skaffe?

Har også lest et sted at man kan bruke skåler fra B5, som da faktsik er å få tak i. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info for andre som leter etter senkeskåler; quattroco.com har vistnok disse på bestilling, og får inn om ca 14 dager. info@quattroco.com

Pris 750,-

Da venter jeg i spenning.

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...