Gå til innhold

Kabel fra motorrommet til kupe hvordan ?

Ranger emnet

junomino

Anbefalte innlegg

Jeg har en A4 B8 2009 som jeg ikke kjenner så godt ennå.

Trenger å få en videokabel fra motorrommet inn i kupeen men finner ingen hull ?

dvs har åpnet kontroll enhet/sikringsboks i motorrommet men der er det veldig trangt alle veier. Finner ikke noen hull nei.

Prøver å skikke kabel langs med wiren fra panseråpner opp i skjermen men der er det også veldig vanskelig å komme til.

Noen tips ? Har jo ikke lyst å borre heller da i ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en A4 B8 2009 som jeg ikke kjenner så godt ennå.

Trenger å få en videokabel fra motorrommet inn i kupeen men finner ingen hull ?

dvs har åpnet kontroll enhet/sikringsboks i motorrommet men der er det veldig trangt alle veier. Finner ikke noen hull nei.

Prøver å skikke kabel langs med wiren fra panseråpner opp i skjermen men der er det også veldig vanskelig å komme til.

Noen tips ? Har jo ikke lyst å borre heller da i ny bil.

Får jeg spørre hva du skal med videokabel frem ditt?

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg monterte et NightVision kamera ala det som sitter på enkelte BMW er. Fantastisk å kunne se folk og dyr i veibanen. Kan godt kjøre uten lys på i stummende møre uten at jeg gjør det da.

Ulempen er prisen ca 17.000 importert fra USA pluss eventuelle videoadaptere for å kunne bruke bilens ordinære display.

Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte et NightVision kamera ala det som sitter på enkelte BMW er. Fantastisk å kunne se folk og dyr i veibanen. Kan godt kjøre uten lys på i stummende møre uten at jeg gjør det da.

Ulempen er prisen ca 17.000 importert fra USA pluss eventuelle videoadaptere for å kunne bruke bilens ordinære display.

Kan absolutt anbefales!

Fancy!

Er det FLIR PathfindIR du har kjøpt?

Men man skulle da tro att man kunne få ett billigere kamera som gjør samme jobben?

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en FLIR PathFindIR ja. Ettersom jeg forstår er de andre typer kamera som benyttes vesentlig underlegent dette. Bla mercedez sitt benytter et kamera med bare utvidet frewkvensområde som er avhengi av ekstralys fra bilen. PathFindIR er et ekte varmesøk kamera og trenger ikke lys i det hele tatt og skiller veldig sterkt på objekter som har litt egenvarme og de osom ikke har det.

Jeg undersøkte en del men fant ingen andre som var billigere enn denne fra USA. i Europa var de enda dyrere. Jeg kjøpte en uten video skjerm og sparte litt på det. Dessuten er det eksportlicensproblemer slik at den versjonen med 35 Hz er bare for USA mens 9Hz som jeg kjøpte ikke har det. I praksis er det veldig liten forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en FLIR PathFindIR ja. Ettersom jeg forstår er de andre typer kamera som benyttes vesentlig underlegent dette. Bla mercedez sitt benytter et kamera med bare utvidet frewkvensområde som er avhengi av ekstralys fra bilen. PathFindIR er et ekte varmesøk kamera og trenger ikke lys i det hele tatt og skiller veldig sterkt på objekter som har litt egenvarme og de osom ikke har det.

Jeg undersøkte en del men fant ingen andre som var billigere enn denne fra USA. i Europa var de enda dyrere. Jeg kjøpte en uten video skjerm og sparte litt på det. Dessuten er det eksportlicensproblemer slik at den versjonen med 35 Hz er bare for USA mens 9Hz som jeg kjøpte ikke har det. I praksis er det veldig liten forskjell.

Jeg fant en til 12000 på ebay, splitter ny:)

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig godt fornøyd med resultatet, men så er også litt computer/data nerd, og sitter og ser på skjermen både på dag og på kveld. Selv samboern min synes det var verdt det selv om prisen ga henne plutselig behov for å kjøpe noe til seg selv :)

Eneste skuffelsen er at regn og tykk tåke reduserer opplevelsen ganske mye. Noe av dette kan rettes på med at du har justerbar lys i videoadapteren.

Har ikke hatt elg eller slikt på veien ennå, men har plutselig fått øye på hjort ute på et jorde da jeg tilfeldig streifet forbi.

Annen ting som er supert er at du ser veien og svinger hundrevis av meter foran deg selv når du blender ned for møtende.

Jeg spekulerte en del men fant til slutt en god løsning for montering ved å bukke til en plate spikerjern eller hva det heter fra Clas Olson. Med kamera følger det en justerbar brakett som jeg festet på denne, dermed titter kameraet ut gjennom spalten i grillen. Kameraet bør stå høyest mulig for å avdekke svinger i veien fant jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider