Pellick Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 GT5 - The bad stuff: http://www.nowgamer.com/features/1088/gran-turismo-5-review-10-reasons-to-be-sad GT5 - The good stuff: http://www.nowgamer.com/features/1090/gran-turismo-5-review-10-reasons-to-be-happy Verd å lese, jeg ville såklart lagt til enda et punkt på bad-listen: De elendige, syntetiske motorlydene som ikke låter i nærheten av bilene de tilhører. Audi Quattro med firer? You got it! Viper med V8? You got it! Lyden er for meg selve dealbreakeren, i tillegg til at bildeoppdateringen varierer i hytt og pine. Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx4 Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Må si med enig med deg Gnarkill. Fysikken er jo det aller viktigste. Ett spill med alt av styling, paint osv er ingenting verdt viss ikke fysikken er riktig. Fysikken er jo avgjørende på om spillet er spillbart over lengre tid eller ikke. Men når det er sagt skulle jeg gjerne ha hatt begge deler :D Har vært å kjøpt spillet i dag å gleder meg som en unge til i kveld, har G27 som står å venter også :) Men hva gjør vi for å få snakket sammen når vi spiller? er det muligheter for å starte party i GT5 som i forza? Siter gt: GTFIVE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Men er det markant forskjell på fysikken mellom standard og premium-biler? Værsåsnill, ikke si at jeg ikke kan ligge bredt med 240... Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Men er det markant forskjell på fysikken mellom standard og premium-biler? Værsåsnill, ikke si at jeg ikke kan ligge bredt med 240... Har spilt en del i dag, og jeg har ligget brett med en gammel Datsun Z modell fra 1978. Jeg digger spillet. Personlig så synes jeg standarbilene er veldig bra. Lyden synes jeg er vedlig bra på standarbilen og man hører at man trimmer dem. Premium bilene er jo helt sykt. Spes lyden på Mazda 787B :D Kommet bare til level 9 og synes det er gøy. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 i og med hoccy allerede har sitert det innlegget der du siterte meg, og brukte ord og setninger som jeg ville brukt så lar jeg være med å skrive det en gang til. Skademodellen er jo såpass dårlig at man slipper å bekymre seg for å miste frontfangeren. Neida, jeg ser poenget ditt. Tror man får bedre rundetider av å oppgradere et orginalt understell med senkefjærer og dempere til 5000,- enn å sette på et glassfiber bodykit og beholde orginalt understell. Og det er skuffendes Du sammenligner helt feil. med to såvidt forskjelige kvaliteter. Vist du kjører klasseindeksert racing hvor bilene skal være relativt like så er et skikkelig bodykit i CARBON like så mye verdt som senkefjer og dempere til 5000,- iogmed at dette er med på å redusere HK/KG antallet samt forbedrer aerodynamikken på bilen. Før du kommenterer mer så prøv deg på racing i virkeligheten og se at en halvsinna og skamsenka 200sx ikke duger på samme måte som en racing-gjenomført 200sx med like mange HK. Håper du ser poenget mitt (og sikkert Hoccy sitt.) En racerbilsjåfør uten team da? GRID var det eneste spillet hvor det virkelig fungerte med reklame. Men så var jo det også mer et racing-spill enn en simulator. Joda, når man kjører mot venner kan det være artig å identifisere seg ved å pynte litt på bilen, men for meg har dette veldig lite for seg når det er så mye annet som teller i et spill som GT5. Man har jo fortsatt navnene over bilene? Noen av oss syns faktisk en dekorert bil, uavhengig om det er team bak eller ikke, er pent og helt riktig i racingsammenheng. Som i forza så lever du deg nok mer inn i et forhondsavtalt racing med tema kontra orginale biler hvor tilogmed felga er standard. Men det er nok bare vi som syns det, så dette lar vi ligge istedetfor å dra opp en helt unødig diskusjon om våres meninger. Det er så herlig og slå av det navnet for å få en mer virkelighetstro følelse når du kjører løp. Mer enn nok tid...? Du har ikke fått med deg de utallige utsettelsene? :P Hadde nok ikke kommet ut før 2014 om de skulle hatt premium kvalitet på alle 1031 bilene. Joda, det er lov å bli skuffet, men hvor mange andre bilspill kommer med over 1000 biler? Eller over 100, for den saks skyld... Alle utsettelsene ble vell mottatt med et smil om munnen og håpet om et vell så gjenomført spill? Alle håpte vell på at dem leverte et produkt som dem beskrev i flere anledninger. Hva skal man med over 1000 biler når kvaliteten på flere av dem er samme som på gt4? Ok da, dem er nok oppgradert litt, men mange har sutret over standardbilene allerede, så fantastisk er dem nok ikke. Uten å ha testet eller sett mye fra Forza3, tør jeg påstå at detaljnivået på premium-bilene er mye, mye høyere enn bilene i Forza3. Forza3 kommer på en DVD. Urelevant om spillet kommer på DVD eller blueray, fortenom at du får mer data inn på sistnevnte disken. Detaljene bør nesten være bedre enn fm3 sine med tanke på at det er en liten stund siden det ble lansert. Men siden du nå prøver å tråkke FM3 ned i grusen ved å peke på grafikken og le. Hva mente du så med dette? Det er vel også fysikken som er poenget i en simulator? Grafikken kunne like gjerne vært fra 2005 for min del.. Snip For å si det enkelt og greit. Det hjelper ikke en døyt at fysikken er fullkommen når alle andre påvirkendes aspekter mangler. Da takker jeg meg heller til et "halveis racing. havleis simulatorspill" Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klov87 Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 noen som har peiling på hvordan man får sett innenfra bilen. altså at man ser rattet og speil osv. har gran turismo prologue der gikk det ann å se innenfra. er det no innstilinger som må settes på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Det er bare et slikt view på premium-biler, ikke standard-biler. Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Når kommer 6ern ut!? :D:D:D Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 når kommer 6ern ut!? :d:d:d 2027 :partyon: Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Hansien svarte bra på noen av delene, men jeg har litt å føye til: Mer enn nok tid...? Du har ikke fått med deg de utallige utsettelsene? :P Hadde nok ikke kommet ut før 2014 om de skulle hatt premium kvalitet på alle 1031 bilene. Uten å ha testet eller sett mye fra Forza3, tør jeg påstå at detaljnivået på premium-bilene er mye, mye høyere enn bilene i Forza3. Forza3 kommer på en DVD. Joda, det er lov å bli skuffet, men hvor mange andre bilspill kommer med over 1000 biler? Eller over 100, for den saks skyld... Mer enn nok tid ja. Forza 3 kom bare to og et halvt år etter Forza 2, som kom like lenge etter Forza 1. Turn10 har altså klart å sende ut tre spill på den tida PD har klart å utvikle ett Gran Turismo. Allikevel så må jo Forza ha bedre gjennomsnittlig kvalitet på alle de 500 bilene, det er bra fysikk og mange nyttige funksjoner knyttet opp mot deling med andre spillere (som motorsport i den virkelige verden). Det hjelper ikke at det er 1031 biler når 80% av de har meget lav kvalitet. De 20% som har bra kvalitet har veldig bra kvalitet, og som du sier er nok det et hakk bedre enn Forza 3. Noe annet burde man ikke vente, da det er mange spill som er bedre på det området. Det ser man jo på screenshots, et system som jeg synes Sony og PD har gjort veldig bra (via minnepenn og null kompresjon). Jeg synes bare at det er synd at spillet virker veldig halvgjort, iallefall med de inntrykkene jeg har fått til nå. Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-€mil- Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 (endret) Vil tørre å påstå at grafikken allround er bedre på FM3, har kjørt samme biler på samme baner samtidlig(dvs. switcha mellom to HDMI kilder/kanaler) på Xbox (FM3) og PS3(GT5) på min 40" Full HD lcd tv. Lyssetting gjør at detaljer kommer langt bedre fram i hovedsak innvending men uten tvil også utvendig på FM3 enn det jeg opplever på GT5, i tilegg så er f.eks speedometer langt klarere og tydlige på de aller fleste biler som er på FM3, enn det jeg har opplevdd på premium bila som er på GT5. Men her er det variasjon igjen på hvor mye tid og penger de respektive produsentene(T10 & PPd) har brukt på den og den bilen, som gjenspeiler seg igjen på hvor bra bilene ser ut. Det lengste strået synes jeg at FM3 trekker uten tvil ved å ha gjort en god og grundig jobb på det området! Grafikk og detaljer på baner er også bedre og mer forsegjort og man kan se at det er lagt tid i å få det til å se bra ut på FM3. Bare på noe så enkelt som trær. FM3 har for det meste trær som ser ekte ut, på GT5 så er de fleste flate liggnende de juletrærene vi satte sammen på barneskolen med to stykker papir:D Hvem bryr seg om sånt tenker du??? Jeg i allefall, synes det er viktig at et spill ser bra ut og er innbydende, spesielt når produsentene (i begge tilfeller) banker seg på brøstet og kaller seg kongen av bilsimulator. Da bør det være gjort en grundig jobb på alle kanter, det jeg ser er grafikken, det man legger merke til lydmessig er motorlyd(GT5 sliter enormt på det punktet, kan ikke sammenlignes engang mot FM3) og til sist fysikken. Men grafikken er ikke rent dårlig på GT5(på premium bilene, ikke GT4 bilene spillet er fylt opp med som virkelig ikke er verdig denne generasjon spillkonsoller), de har kommet lengre men er ikke helt på topp ennå. Fysikken vil jeg kalle litt overfølsom, sånn som PGR4. De har forbedredt den ifra Proulouge hvor en hver sladd kom som ei slegge i retur, men man får ikke den totale følelsen av kontroll hvor man kan ligge helt på bristepunktet om man kjører grip eller drifter på FM3. Etter å ha sammenlignet litt så er det mine synspunkter. 2 ting jeg ser som store tabber av PolyPhony digital er å utelukke clutch for håndkontroll og levere spillet med det som etter min mening er elednig kameraløsninger på bilene. GT5 låste seg forøvrig bare 5-6ganger i dag + musepekerne for å navigere i menyer forsvant og ble borte i 3-4min av gangen.... Morrodamndamn edit* Det med at det klikker går jeg utifra fikses med kommende patcher, får håpe de fikser andre ting da også. Endret November 24, 2010 av -€mil- Siter 98' Volvo V70 2.5T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 (endret) Når kommer 6ern ut!? :D:D:D 2015 :hammer Fra spøk til revolver... Nå har jeg spilt meg til lvl 17, 1.5mill på bok og 9 biler (har foreløpig kun kjøpt 3 biler selv, resten er premie). :) Når vi nå sammenligner FM3 og GT5, er det som flere sier her at FM3 byr på mye mer enn GT5 og ser bedre ut. Men!! Kjørefysikken synes jeg er langt bedre i GT5 enn i FM3 (kjører med G25-settet på PS3, og MS Wheel på Xbox). Skal senere, som en annen her, sammenligne FM3 mot GT5 - samme bil og samme bane. ;) Btw, Top Gear-banen ruler!! :D Endret November 25, 2010 av Jahny Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannor Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Kan man ikke sitte inne i bilene å kjøre? :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Du kan sitte inni premium bilene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Men hva gjør vi for å få snakket sammen når vi spiller? er det muligheter for å starte party i GT5 som i forza? Du må kjøpe headset som støtter BlueTooth. Så må du satse på at alle andre du spiller med også har dette. PS3 ligger milevis etter Xbox360 på alt som har med multiplayer og community. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.