Gå til innhold

Gran Turismo 5

Ranger emnet

Klemmetsmo

Anbefalte innlegg

• Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gleder meg til første mann kommenterer over hvor skuffa han er over det!

Ja hadde ikke vært forhåpningsfull jeg heller hvis jeg spilte med joystick istedenfor ratt og pedaler ^^

Men du er vel en av de som ligger bredt fra side til side i forza uten ratt og pedaler og tror at det er et bra spill :partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ingenting før jeg har prøvd det selv, mange av di videoene som er på nettet er jo opptak med mobilkammera av tven.

Nå har jeg selv utstyret i orden til spillet kommer og gleder meg til å teste (46"led tv, 5.1lyd og logitech gran turismo ratt og pedal sett). Personlig liker jeg ikke å sitte inni bilen å kjøre, men sitte helt forann(om dere forstår).

Men ja, det burde vært flere biler, og det blir litt dumt at det er snørr og førti forskjellige impreza og Skyline modeller.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde ikke vært forhåpningsfull jeg heller hvis jeg spilte med joystick istedenfor ratt og pedaler ^^

Men du er vel en av de som ligger bredt fra side til side i forza uten ratt og pedaler og tror at det er et bra spill :partyon:

Burde ikke et spill av Gran Turismo (og Forza for den del) sitt kaliber være like bra med både kontroller som med ratt og pedaler?

Ratt og pedaler er en smakssak, og det er ikke det som har noe å si om spillet er bra eller ikke. Det er rett og slett fordi begge deler bør være mulig og like bra. Har man ikke råd til et godt ratt så skal jo spillet fortsatt være like bra? :D

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke et spill av Gran Turismo (og Forza for den del) sitt kaliber være like bra med både kontroller som med ratt og pedaler?

Ratt og pedaler er en smakssak, og det er ikke det som har noe å si om spillet er bra eller ikke. Det er rett og slett fordi begge deler bør være mulig og like bra. Har man ikke råd til et godt ratt så skal jo spillet fortsatt være like bra? :D

Nei..

Hvis alle physics og alt er på professional så skal det være som å kjøre en ekte bil. Påstår du at du har den samme kontrollen over bilen din med en kontroller som du har med et ratt?

Uansett, snart sitter vi med spillet i maskina og gunner på!

Dere som gråter over styling og slik er kanskje ikke det segmentet GT5 er egna for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..

Hvis alle physics og alt er på professional så skal det være som å kjøre en ekte bil. Påstår du at du har den samme kontrollen over bilen din med en kontroller som du har med et ratt?

Nei? Det eneste jeg påstår, er at hvis du sammenlikner spillene kontroll mot kontroll, og ratt mot ratt, bør forskjellen være den samme :D

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet tilpasser seg etter hvilken kontroll du bruker, hadde det ikke gjort det ville det vært for vanskelig for de fleste å kjøre med stikke på full-sim-modus eller hva de kaller det.

Forza 3 er et fint eksempel på dette, en bil som overstyrer helt vilt når jeg bruker MS-rattet kan gå som på skinner når jeg bruker stikka. Og jeg er ikke spesielt god med stikke. Helt åpenbart foregår det en del bakgrunnshjelp når du bruker stikke, mens med ratt er det helt nådeløst. Nesten så man må slå på stabilitetskontroll. Det skal dog sies at det rattet som kjent er ekstremt råttent. ;)

GT5 Prologue er derimot mye lettere å kjøre med ratt enn med stikke, noe som tilsier at kontrollen kanskje er mer realistisk der. En ekte bil ville nok også vært vrien å styre i 200+ med en håndkontroller som bare har ca 2cm "lock to lock" i mangel av et bedre uttrykk.

PS: Angående panser cam på standardbilene, damn!! Ser ut som vi fortsatt må velge mellom å ligge på bakken eller sitte på taket som Mr.Bean. På alle disse årene har de ikke engang klart å få med et kamera som i det minste er i riktig høyde. *Grynt*

Endret av Pellick

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider