naxoz Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Hei, Jeg holder på og finne meg ny bil. Jeg har funnet en 93 prelude 2.2 vtec(h22a2), som virker veldig bra, bortsett fra noen kosmetiske feil. Det er et rusthull i venstre bakre hjulbue, og noe rust i høyre bakre hjulbue. Det er 3-4 små overflate rustflekker på pansret og sidene. Listen nede langs høyresiden er litt løs, hvordan fikse dette? Det mangler også en list på høyresiden av taket. Tror ikke bilen går for mer en 40 000, men det er ikke noe feil med den (bortsett fra det jeg skirver). Hva tror dere det vil koste? Vil det være værd og fikse det? Legger med noen bilder. http://bildr.no/view/494860 http://bildr.no/view/494868 http://bildr.no/view/494874 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naxoz Skrevet September 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 Ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet September 26, 2009 Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 Hadde vært ekstremt skeptisk til å legge 40k i en bil som har begynt å ruste. Grunnen er at det er veldig vanskelig å få stoppet rustangrepet slik at det ikke kommer fort igjen. En annen ting er at dette er rusten du ser, hva med den du ikke ser? Men selvfølgelig opp til deg selv hva du vil gjøre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Eneste som funger i lengden, er å bytte hjulbuene med orginalskjermer. De koster 5-8 tusen kr stykket. For å sette dem på, bør det gjøres av en som virkelig kan det. Jeg kan garantere deg at det er langt mer rust enn hva du tror. Dette er en stor svakhet på eldre honda. Du kan lappe med metallplater og sparkle, men skal love deg at det blir et stort hull som må lappes. Er du heldig holder det da i 4-5 år. Skal det gjøres skikkelig, må bakskjermene av, rust må fjernes og nye på må på. Så fyller du opp hele hjulbuen med tyntflytende tectyl, overalt. Dyrt og tidkrevende arbeid. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Payyy Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 En 93 modell japse med 3 synlige rusthull er IKKE verdt 40k, samma hva. Sannsynligvis vil du da også ha hull i gulv også, kansje disse til og med er skjult med understellsmasse så det ser bedre ut enn det er. Husk at rusthull i karosseriet i utgangpunktet er et resultat av dårlig pleie/vedlikehold av bilen, og sannsynligheten for at andre ting også er slurvet med er stor. Mvh. Payyy. Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naxoz Skrevet September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 3 rust hull? Hvor får du det ifra? Det er det jeg viser på bildet. BTW, den kjøpes ikke av eier, den kjøpes av bank, så derfor er den billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Syntes ikke 40k er billig for en bil med rust uansett ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Jeg kan si med en gang at prelude 2.2 er en god bil, den har gode kjøreegenskaper og artig motor. At et kommer rust i hjulbuene er ikke nødvendigvis at hele bilen er en råtekasse eller dårlig vedlikehold, men dårlig konstruksjon fra Hondas side. Det samles lett vann der, og iløpet av 10-15 år så går det som det går. Jeg har nyere biler og jeg kjører andre, helt nye biler, i jobbsammenheng. Men den bilen jeg synes er best å kjøre, er faktisk den gamle preluden jeg har. Gammel bil er ikke lik dårlig bil. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naxoz Skrevet September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 (endret) Så hondaen, du vil anbefale og kjøpe denne? Endret September 27, 2009 av naxoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 (endret) Legg 10000 ekstra i potten og kjøp min 97 modell... :D Ikke rusthull på den, hehe. Bare en 2 liter da Endret September 27, 2009 av Mad_Maxx Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Ja kan absolutt anbefale Prelude med H22, men legg til side penger til bytte av bakskjermer og lakkering. Hvordan akkurat denne bilen er vet jeg selvfølgelig ikke. Men generelt sett er de slitesterk. Er endel som er importert og endel av dem er 2 litere med motorskifte. Slike motorskifte biler er ofte plaget av elektriske problemer, dvs de som byttet motoren gjorde en dårlig jobb. H22 motoren i den bilen er det masse ettermarkeddeler til hvis du skulle ønske det, det er stamfaren til motoren som står i Honda S2000. Motoren gir også en ganske flat og lang dreiemomentkurve, den drar hardt helt til turtallssperren. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naxoz Skrevet September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 (endret) Jeg trenger vel del nr 5 på dette bildet, I og med at hullet er her Det er denne delen, og den koster 159,50$ Hvordan skal jeg få den til norge? De sender ikke hit, må jeg bruke f.eks jetcarrier? Endret September 27, 2009 av naxoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Ta kontakt med din lokale Honda forhandler. Jeg fikk prutet prisen ned i 5000 kr for bakskjerm inkl moms. Med slike priser er det ikke vits å handle fra usa. Pakkene er STORE! (dyr frakt) Du trenger begge platene, er nok masse rust ved festet til bakskjerm. Platene er limt på og punktsveist fra fabrikk. Kaross verksted anbefaler liming, samt grundig tectylering når det er utført. Jo, går noen tusen her... Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet September 28, 2009 Rapporter Share Skrevet September 28, 2009 Spar penger og kjøp deg en uten rust du ;) Tror nok det blir veldig mye billigere i lengden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.