Bwana Skrevet September 26, 2009 Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 Har en A4 B6 (TDI, 150' Km) som føles upresis på styringa. Det er ca 1cm dødgang på rattet (1/2 cm hver vei)før hjulene beveger seg. Med motoren stoppet så kjenner man ikke dette på rattet, det er jevnt økende motstand begge veier. Med motoren i gang kjenner man at rattet går litt lettere i dødsonen. Det er en justeringsmulighet for å stramme forspenningen på tannstange, men den sitter dønn fast så jeg har ikke klart å bevege den. Noen tips? -- Svein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Screamingeagle Skrevet September 26, 2009 Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 Er litt sånn på min A4 også, men jeg har vel slått meg til ro med at det er hodet mitt. Jeg har skjønt at jeg blir utrolig tander for lyder og "slark" etter at jeg fikk denne bilen, nettopp fordi den er så jævlig tight og stille i utgangspunktet. Hvor sitter denne forspenningen til tannstangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Jeg skal heller ikke se bort fra at noen av mine problemer sitter oppi hodet :) Kan også være at dekkene har betydning for opplevd retningsstabilitet (halvslitte EcoContact2 16"). Jeg har imidlertid konstatert at det er litt dødgang. Fester et kosteskaft på hvert framhjul med hurtigtvinge så ser jeg at begge hjula er i ro mens rattet beveges 1/2 cm hver vei. Stramminga av tannstanga er en 18" mutter på undersiden der rattstammen krysser tanstanga. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Kan vel også ha sammenheng med litt dårlige foringer og kuler i forstillinga. Det er lite som skal til for at en kjenner det.. Har litt samme følelsen på min selv også, men har slått meg til ro med at det bare er slik. Sjøl har jeg lett for å henge meg opp i noe jeg "tror" er galt med bilen og sjekker alt.. Så får jeg andre til å prøve som er kyndige og de finner ingen feil.. Så for min egen del sitter mye mellom øra.. ;) Sånn har det alltid vært uansett kjøretøy jeg har hatt.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Screamingeagle Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Hehe, hadde en Peugeot 205 GTI 1,9 før. På slutten var det rett før jeg måtte legges inn. Den bilen visste man aldri hvor man hadde, og det var alltid en symfoni av slark og ulyder som forandret seg fra dag til dag. Den var jo veldig morsom å kjøre, men fy faen så sliten man blir hvis man er litt petimeter. Av og til misunner jeg folk som gir fullstendig faen i bil og er fornøyde så lenge de kommer fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Screamingeagle Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Ellers så kan jeg vel kanskje anbefale å ta en telefon til s-sentrum. De har muligens en løsning, men det er ikke sikkert det er så aktuelt når man ser regnestykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Screamingeagle Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Har en A4 B6 (TDI, 150' Km) som føles upresis på styringa. Det er ca 1cm dødgang på rattet (1/2 cm hver vei)før hjulene beveger seg. Med motoren stoppet så kjenner man ikke dette på rattet, det er jevnt økende motstand begge veier. Med motoren i gang kjenner man at rattet går litt lettere i dødsonen. Det er en justeringsmulighet for å stramme forspenningen på tannstange, men den sitter dønn fast så jeg har ikke klart å bevege den. Noen tips? -- Svein. Kom du noe videre med denne greia? Da jeg hadde bilen på Eu-kontroll spurte jeg gutta om de kunne stramme forspenningen til tannstangen. De hevdet bare at bilen var 100% tight i forstillinga, og at det ikke var noe galt. Da er det jævlig rart at jeg synes at min samboers Polo på 14" er mer retningsstabil i høy hastighet enn min bil. DA må det jo være litt slakk, enten i styringen eller i min hjerne. Jeg har veldig troen på denne forspenningen, da det ellers ikke er noen lyder eller rakling fra hjulopphenget. Det kjennes ut som om det er en slark tidlig i den mekaniske rekken før hjulene svinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.