Gå til innhold

Kjøpe A6 2,4 Quattro Avant 2001?

Ranger emnet

Peralle

Anbefalte innlegg

Ikke så ulik en annen tråd her på forumet, men tenkte å høre med dere likevel.

Lurer på å kjøpe en A6 2,4 Quattro Avant 2001. Registrert januar 2001, Tiptronic, sportsunderstell og snart på tide å bytte registerreim. Fulgt opp med alle servicer.

Har hørt litt forskjellig om disse bilene, men mest negativt om de med TDI-motor.

Kan dere som har peiling hjelpe meg med svakheter med disse bilene, og hva jeg evt. spesielt bør sjekke når jeg skal se og prøvekjøre den. Er ganske nevenyttig av meg, og håper å skru mest selv når ting dukker opp, i den grad det er praktisk mulig. Hvordan er det f.eks. å bytte registerreim selv på de?

Håper på mange gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ulik en annen tråd her på forumet, men tenkte å høre med dere likevel.

Lurer på å kjøpe en A6 2,4 Quattro Avant 2001. Registrert januar 2001, Tiptronic, sportsunderstell og snart på tide å bytte registerreim. Fulgt opp med alle servicer.

Har hørt litt forskjellig om disse bilene, men mest negativt om de med TDI-motor.

Kan dere som har peiling hjelpe meg med svakheter med disse bilene, og hva jeg evt. spesielt bør sjekke når jeg skal se og prøvekjøre den. Er ganske nevenyttig av meg, og håper å skru mest selv når ting dukker opp, i den grad det er praktisk mulig. Hvordan er det f.eks. å bytte registerreim selv på de?

Håper på mange gode råd :)

V6 motorene til Audi er vel ikke de letteste å skru på selv tror jeg :P men ingen ting er vel umulig.

Tror ikke det er så veldig seriøst mye galt med den motoren, MEN den går seigt da... litt kjedelg drag.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare at disse ofte bruker en del olje. Mener også jeg har hørt at oljepumpe e.l. har en tendens til å ryke. Ellers er det ikke en spesielt spennende motor med særlig drag, som en annen også skriver. Husker jeg ble veldig skuffet da jeg prøvde den for noen år siden. 2,4-literen i den nye A6'n er noe helt annet.. Men du får jo en fin pakke da, med både firehjulsdrift og automat til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider