Gå til innhold

Min Passat TDI 3BG!

Ranger emnet

Stian0

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt meg en Passat 3BG 2002mod 1.9TDI 130HK Tiptronic med Highline pakka. Utrolig godt drag og god kjørecomfort i forhold til min gamle audi a4 1.6l!

Bilder:

7528_278750925596_801915596_9071039_4965780_n.jpg

7528_278751260596_801915596_9071044_7143799_n.jpg

7528_278751520596_801915596_9071047_5161268_n.jpg

7528_278753465596_801915596_9071068_5451270_n.jpg

Har noen planer for bilen:

- Sote rutene (Noen tips for hvor mange %?)

- Store sommersko til våren (18" kanskje)

- Senke litt for å fjerne det stygge mellomrom mellom hjulbuen og dekk.

- Clean grill

- Vurderer å få lakkert bilen på nytt, til en annen farge.. Kanskje RS blå eller sort.

Noen som har andre foreslag til endringer?

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mer normalt omvendt med sotinga a? Mer bak og mindre forran :P Har hørt det er en viss grense for hvor mye jeg kan sote rutene forran, vil at bilen skal gå igjennom eu kontroll osv!

Er ikke verdens beste fotograf! Tatt med en iphone på en stor forblåst plass :P

Ja interiøret er veldig digg, fikk en komentar av en bekjent: "Ser litt sånn gubbe ut", ikke faen :P Luksus!

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35% sot hele veien ja, men er det ikke en maksgrense på 33% sot på førerdør/passasjerdør forran? Noe jeg har hørt bare :P Og mørkeste bak? Blir det ikke jævlig vanskelig å rygge i mørket da? :P

(Jeg som er dum nå vel.. ,_,)

Edit:

Sjekka riis bilglass, koster 4900kr for soting av rutene på passat (Ikke førerdør og passasjer forran)

Endret av Stian0

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaslags senkesett burde jeg skaffe til passaten? Er ikke interessert i å skrape ned i hver eneste kant eller fartsdump :P Senking som ser pent ut og skjuler mye av avstand mellom hjulbue og hjul!

Har funnet meg felger, 18" som står på audien min, bytter bare felger på bilene :P

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. soting synes jeg det blir harry hvis det blir for mørkt og hvis siderutene foran sotes. Ville bare tatt fra B-stolpen og bakover og sotet max 40%. Originalt er det 35%, hvis den er bestilt med det. 18" hjul passer nok bra. Da vil nok mellomrom mellom dekk og skjerm bli mindre også. Skal du senke, så ville jeg vært veldig moderat, ellers blir det bare harry. Samme gjelder grill. Kjøpte en grill på Norsk Bildelsenter som er lik den originale men uten VW-emblem. Betalte dyrt for noe skikkelig møkk. Sjekk derfor nøye hva du kjøper før du punger ut mye på akkurat det området... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde egentlig ikke planer om å sote forran, er ikke lov heller.

18" jeg har på audien skal passe rett inn på passaten, så da selger jeg heller audien med vw felger, fjerner bare emblemet på dem. Bilen min er levert med 0% sot, er helt klart.. som å sitte i et akvarium :P

Ja har ikke planer om å senke så mye, men vet ikke hva jeg skal velge når det kommer til senkesett. Jeg har nok ikke behov for justerbart, men vil ha den litt ned (ikke så det ser harry ut).

Har også titta på den grillen du snakka om, vil ha en sånn en :P men er svindyrt da..

Edit: Grillen koster 1400 kr på nbs, 600 kr på ebay :)

Endret av Stian0

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde egentlig ikke planer om å sote forran, er ikke lov heller.

18" jeg har på audien skal passe rett inn på passaten, så da selger jeg heller audien med vw felger, fjerner bare emblemet på dem. Bilen min er levert med 0% sot, er helt klart.. som å sitte i et akvarium :P

Ja har ikke planer om å senke så mye, men vet ikke hva jeg skal velge når det kommer til senkesett. Jeg har nok ikke behov for justerbart, men vil ha den litt ned (ikke så det ser harry ut).

Har også titta på den grillen du snakka om, vil ha en sånn en :P men er svindyrt da..

Edit: Grillen koster 1400 kr på nbs, 600 kr på ebay :)

799kr koster grillen på nbs! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider