Gå til innhold

Hjelp Hjelp

Ranger emnet

TAm

Anbefalte innlegg

Håper noen av lydfolkene kan hjelpe meg. Har en Pioneer DEH2000R radio/cd spiller. Problemet er at jeg ikke har koblingspluggen som skal bak i apparatet. Snakket med Pioneer som sendt meg til Thorshov Bilrekvisita som sa at de godt kunne bestille pluggen MEN de advarte meg mot at prisen lå mellom 500 og 1000 kroner!!!!!

Derfor lurer jeg på om noen av dere har en slik spiller og kan fortelle meg hvilke funksjoner som er på de forskjellige pinnene bak på apparatet (hvem er høyttalere +/- osv) slik at jeg kan lodde meg innpå med kabler. Dette står ikke i manualen , kun fargekoding på kablene i pluggen.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Håper noen av lydfolkene kan hjelpe meg. Har en Pioneer DEH2000R radio/cd spiller. Problemet er at jeg ikke har koblingspluggen som skal bak i apparatet. Snakket med Pioneer som sendt meg til Thorshov Bilrekvisita som sa at de godt kunne bestille pluggen MEN de advarte meg mot at prisen lå mellom 500 og 1000 kroner!!!!!

Derfor lurer jeg på om noen av dere har en slik spiller og kan fortelle meg hvilke funksjoner som er på de forskjellige pinnene bak på apparatet (hvem er høyttalere +/- osv) slik at jeg kan lodde meg innpå med kabler. Dette står ikke i manualen , kun fargekoding på kablene i pluggen.

Husker ikke helt farge kodene, men prøver.. Høyttaler, er de kablene som er grønne med striper på ( mulig røde ) og de grå med striper på ( mulig Rød ) det er to høytalere, men i samma "bunke" er det vel noen med andre farger med striper på. Alle i den sammen bunken med striper på er høytaler ledninger. Husker ikke høyre og venstre, mulig grønn var venstre.....

Strøm er RØD, jording er Svart, Orange er styre strøm (tenning) gul er muligens display ( lys i knapper ) sett den på tenninga. P.S alle disse kan godt være på en og samme leding, men da må du huske å skru av spilleren vær gang.. hehehe Beste er tenning eller instrumet belysing ( det er bare styrestrøm )

Blå er styre strøm's leding til f.eks. forsterker..

Håper dette hjelper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Er mulig jeg var litt upresis

Det er det som er problemet mitt. Har ikke pluggen med ledningene som har disse fargene. Derfor må jeg vite hvilke pinner på selve spilleren som er hva.

ta av lokke på spiller'n og se nedi der, mulig du ser fargene da.....

F**n husker jo ikke åssen det så ut.... Du har ikke en kompis som har pioneer da... Det er de samme kontaktene på alle.....

Øverst til høyre mener jeg det var + ledingen, men så er det stopp.....

Ta av lokke a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Jeg lånte bort Pioneer spilleren min med kontakten for bare noen timer siden.... Sorry... :rolleyes:

Jeg har god tid. Bilen skal ikke på veien før til neste sommer. Holder på å pusse den opp. Håper du får spilleren din igjen før det slik at du kan informere meg om fargene +

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kenhil

du kan poppe inn på lefdal sandvika på onsdag så skal jeg se om jeg har den delen inne eller om jeg kan huske hva som er hva

Har ikke muligheter for å komme dit nå på onsdag. Dersom du har delen inne hva tar dere for den?

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker.. selger ikke de vi har i butikken løst. men det kan bestilles. det er vel standar ISO plugger som er bak på spilleren.

Er det kabelen som sitter mellom spilleren og standar kablene som du mangler?

er det det så må den bestilles fra pio.

er på lefdal sandvika resten av uka etter kl. 3

Trenger noen av dere Pa annlegg til party er det bare å ta kontakt med meg..

:cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider