Gå til innhold

Boltsirkel?

Hawkon

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hawkon

Noen som vet boltsirkelen på '86 Nissan Bluebird? Hakke peil jeg, og finner det ikke noen plass... heh. (Kanskje litt for lat...)

Tenkte meg å invistere i nye felger.. er ikke akkurat av det fineste slaget de originale turbo felgene...

det er 4 x 114,3

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*notere* takker! :)

Si gjerne ifra om noen kjenner noen som kjenner noen som selger noen fine rims med dekk billig som passer dette ;)

Vet ikke hvor store felger jeg har plass til heller? skjermene fram er allerede bygd ut ser jeg (valset?)... har tenkt å bygge ut bak også med en tomme eller to, siden rusta har tatt en bit der, så må det skjøtes uansett...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*notere* takker! :)

Si gjerne ifra om noen kjenner noen som kjenner noen som selger noen fine rims med dekk billig som passer dette ;)

Vet ikke hvor store felger jeg har plass til heller? skjermene fram er allerede bygd ut ser jeg (valset?)... har tenkt å bygge ut bak også med en tomme eller to, siden rusta har tatt en bit der, så må det skjøtes uansett...

Shariff's dekksenter har billige dekk og felger. Tror du skal kunne få på 225 brede dekk, jeg hadde dette og det subba litt i stor humper. Skulle jeg valgt i dag så tror jeg at jeg hadde valgt 16" med 215x40 på

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

Shariff's dekksenter har billige dekk og felger. Tror du skal kunne få på 225 brede dekk, jeg hadde dette og det subba litt i stor humper. Skulle jeg valgt i dag så tror jeg at jeg hadde valgt 16" med 215x40 på

215/40 - 16 blir altfor smått i rulleomkrets.. Da er det bedre å velge 205/50 - 16 som har nesten samme rulleomkrets...

bedre med 17" da, og da med 215/40 - 17 dekk

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 911ruf

205/50-16 og 215/40-17 gir vel ikke samme rullemokrets????

jeg har vel heller ikke skrevet det du spør om noen steder heller, har jeg???..

Regn ut index selv om du kan:

Orginaldim 195/60-15 (1,95 x 6) x 2 + (15 x 2,54) Index = 61,5

205/50 - 16 (2,05 x 5) x 2 + (16 x 2,54) index = 61,14

215/40 - 17 (2,15 x 4) x 2 + (17 x 2,54) index = 60,38

regn ut selv.. må helst være innenfor mellom 61 og 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

215/40 - 16 blir altfor smått i rulleomkrets.. Da er det bedre å velge 205/50 - 16 som har nesten samme rulleomkrets...

bedre med 17" da, og da med 215/40 - 17 dekk

Hadde nok passa bedre med 17" ja, er vel +- 5% så da hadde det nok gått med 16". Men 17" ville ha fylt hjulbuene bedre og sett bedre ut.

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ikke 17" inni her hvis jeg ikke bygger ut skjermene da? Er vel smekk på pung også av biltilsynet hvis hjula stikker ut...

Edit: errr, er vel ikke bredde 17"? Heh, har faen ikke peil på felger/dekk esse...

Las en tråd ang. dette tidligere, men har glemt alt nå...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ikke 17" inni her hvis jeg ikke bygger ut skjermene da? Er vel smekk på pung også av biltilsynet hvis hjula stikker ut...

Edit: errr, er vel ikke bredde 17"? Heh, har faen ikke peil på felger/dekk esse...

Las en tråd ang. dette tidligere, men har glemt alt nå...

har du plass til orginalhjula, så har du også plass til 17" eller 18" også... ikke noe problem, bare at du ikke bør ha bredere en 7"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 911ruf

du må di ikke anbefale det til folk da ?????

biltekniker mæ langt opp i ræva....

forståsegpåer:)

betyr det at du ikke forsto et pøkk????

Lenke til kommentar
Del på andre sider