911ruf Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com betyr det at du ikke forsto et pøkk???? det betyr at du ikke vet hva du prater om....TROR du gjør det men driter deg ut gang på gang: hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by 911ruf det betyr at du ikke vet hva du prater om....TROR du gjør det men driter deg ut gang på gang: hehehe okay, men kan du forklare hva som er feil i den Index utregningen min??? hvis du ikke kan dette, så la være.. høres mere ut som du misunner min kompetansekapasitet... Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com okay, men kan du forklare hva som er feil i den Index utregningen min??? hvis du ikke kan dette, så la være.. høres mere ut som du misunner min kompetansekapasitet... Jeg skal ikke si du tar feil her, men vil gjerne ha noe klart. Du ganger bredden på dekket med høyden på gummien (høyden på gummien er ikke 6cm i det første eksempelet ditt. Det er 11.7cm. 60 er prosent av bredden), det er greit nok, men hvorfor ganger du med 2? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Originally posted by Slim! Jeg skal ikke si du tar feil her, men vil gjerne ha noe klart. Du ganger bredden på dekket med høyden på gummien (høyden på gummien er ikke 6cm i det første eksempelet ditt. Det er 11.7cm. 60 er prosent av bredden), det er greit nok, men hvorfor ganger du med 2? joda, hvis du ser på regnestykket en gang til så vil du forstå det... Høyden på dekket er som du sier 11,7 eller som jeg regner det ut 1,95 x 6 = 11,7 (19,5cm x 60%) / 100 = 11,7 cm hvis du trekker en loddrett linje gjennom sirkelen (hjulet) så vil du oppdage at du har dekkhøyde både opp og ned :) hehehehe lol derfor så ganger jeg med 2 for å få dette riktig. eller: ((19,5cm x (60% + 60%) / 100) + (15" x 2,54cm)) = (23,4 + 38,1) = (index 1)= 61,5 (utgangspunktet ditt) Indexen er en faktor, og i dette tilfellet den totale høyden på hjulet... Brukt som et utgangspungt for å finne andre dimm med omtrent samme høyde... Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Ok, på den måten. Jeg skjønte ikke helt hva du oppnådde med regnestykket ditt. Jeg trodde du hadde med bredden på dekket i beregningen. Da var plutselig full logikk tilbake. Fint formel det der. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 7 1/2 x17 med 37-42mm impress med 215/40-17 går helt fint For utseende er det 17-18 som gjelder siden det er så store hjulbuer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Kan det være en faktor at bilen er senka 40mm? :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com okay, men kan du forklare hva som er feil i den Index utregningen min??? hvis du ikke kan dette, så la være.. høres mere ut som du misunner min kompetansekapasitet... var ikke utregningen men anbefalingen...wannabe:)))) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Det skal gå helt greit bilen jeg sikter til var senket med jamex senkesett og det var god plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg