Gå til innhold

motoren tikker av og til. 1.8t

Ranger emnet

a4turbo

Anbefalte innlegg

har akkurat kjøpt en audi a4 1.8t, og den har en tendens til å tikke litt etter en del kjøring.

Er kun av og til.

Lurer på om det er ventilene som lager lyden, men det er jo litt rart når det bare er av og til.

Noen som kjenner til dette problemet?

Bilen er gått 200.000 ca, og er chippet og 1bar turbotrykk.

Ny olje på motoren.

Oljelampa har også en tendens til å lyse i ett noen sekunder når jeg kjører rolig etter å ha kjørt hardt. Vet ikke om dette har noen sammenheng eller noe men :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kjent problem på disse motorene.. Problemet forårsakes av for lavt oljetrykk! For å fikse dette må du må av med bunnpanna for å rense oljesila som ligger der.. Mye arbeid, ettersom traversen ligger rett under bunnpanna, og du må av med fronten for å komme til de fremste skruene:/

xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å faen.

dette er vel noe som MÅ fikses også!? kan jo ikke drive å kjøre med for lavt oljetrykk :/

blir jo litt stress å ta av fronten og sånn da.

hva koster det for at intercooler kit da? Om jeg kjøper det har jeg jo en grunn til å demontere litt uansett ^^

Endret av a4turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kjent problem på disse motorene.. Problemet forårsakes av for lavt oljetrykk! For å fikse dette må du må av med bunnpanna for å rense oljesila som ligger der.. Mye arbeid, ettersom traversen ligger rett under bunnpanna, og du må av med fronten for å komme til de fremste skruene:/

Er det metalspon? Ser man oljesila fra tappehullet i bunnpanna? Er det da mulig å lirke inn en flexibel magnetstav og få dette ut? Setter stor pris på svar ettersom jeg og en kompis har samme problem... Blir jo kaldere om dagen= tjukkere blir jo olja og vanskeligere blir det for den å passere tett sil når motoren er kald...

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det trenger ikke være noe storarbeid, hadde en sånn jobb på arbeid, og da var det straigt, tapp olje, skru ut boltene, ta ned bunnpanna, var ikke av med front eller noe slikt, dette var en 97 eller 98 mod stasj, traværsjen lå såppas langt under at det var ikke noe problem å ta ned bunnpanna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det trenger ikke være noe storarbeid, hadde en sånn jobb på arbeid, og da var det straigt, tapp olje, skru ut boltene, ta ned bunnpanna, var ikke av med front eller noe slikt, dette var en 97 eller 98 mod stasj, traværsjen lå såppas langt under at det var ikke noe problem å ta ned bunnpanna ;)

Rart:/ Jeg skulle egentli gjøre dette på min, men fikk ikke ut fremste skruen på bunnpanna, på grunn av at feste på det "røret" som går over bak fangeren lå i veien for skruen.. så da måtte vi evt. plukke av hele fronten:wonder:

Mwn jeg har quattro og aeb motor da.. om det skulle ha noe å si..:p

xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart:/ Jeg skulle egentli gjøre dette på min, men fikk ikke ut fremste skruen på bunnpanna, på grunn av at feste på det "røret" som går over bak fangeren lå i veien for skruen.. så da måtte vi evt. plukke av hele fronten:wonder:

Mwn jeg har quattro og aeb motor da.. om det skulle ha noe å si..:p

aha, nesj, er ikke sikker på hva som er forskjell eller ikke, var quattro på den jeg arbeidet på og, hadde den opp på løftebukken, så var det veldig kurrant jobb, uten noe komplikasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider