Gå til innhold

Høytalere i hattehylla?

Ranger emnet

m0rpheus

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på det lønner seg å ha høytalere i hattehylla, eller om det holder med å bare ha i dørene?

Bror er veldig fan av å plassere høytalere der, og ikke i dørene.

Jeg tenker også litt på tyveri... Det blir jo mye lettere å se at man har et annlegg i bilen som er "verdt" å stjele.

Så spørsmålet blir jo; høytalere i hattehyller, dørene eller begge?

*Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid høyttalere i fordørene/dashbord.

Bak er førsteprioritet basskasse. Har man ingen basskasse, kan man sette basshøyttalere eller vanlige høyttalere i hattehylla (faste hattehyller i sedan/coupé altså!!).

Høyttalere i løse hattehyller; no dice! :nono: De er ikke laget for den vekta, ubehagelig å få høyttalerne i bakhodet ved krasj og veldig upraktisk i daglig bruk. Og lyden blir aldri bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalere bak har jeg erfaring av mer fyldig lyd, og skåner hørselen din mer hvis du liker å "føle" lydtrykket fordi du har mere elementer som flytter på seg.

Og så kan man jo også gjøre som jeg har gjort, og laget en hattehylle i kryssfiner med kasse og det hele, montere høytalerne fra undersiden av plata, og trekke stoff over. Gjerne et tynt et og ikke høyttalerfilt fordi høyttalerfilten ikke slipper igjennom diskant like godt.

DynaBel BF2252

Dynabel BF0802

Seas Performance

Seas Performance

Seas SW300

Lenke til kommentar
Del på andre sider