Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med fukt på lykter?

Ranger emnet

Joakim Andre

Anbefalte innlegg

I går var jeg å fikk vasket bilen på shell i maskinen. Da jeg skulle kjøre ut så jeg at det var masse fukt inne i lykten. Jeg åpnet panseret og så at lukket bak lykten ikke var igjen. å da kom jeg på at den siste personen som rørte lykten, var en mekaniker på møller. hva skal jeg gjøre for å fikse dette?!

98 Audi A6 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for det! nei, det er tatt av:) så har orginalt nå. Men jeg ser det er en del vann nede i lykta. Jeg brukte hårføner for å få bort dugget, det gikk bort. Men da jeg startet å kjøre, kom d tilbake. å da lot jeg det være åpent bak lykte, slik at det ble lufting. Er litt fortvila. lurer på om jeg skal ringe møller å spørre om de va inne å tukkla me halogenpæra, for troppa bak lykta var av, og etter at jeg fikk justert lyktene så har ingen rørt lyktene. etter maskinvasken på shell oppdaget jeg at troppa var av. å når er det vann i løkta:(

98 Audi A6 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for det! nei, det er tatt av:) så har orginalt nå. Men jeg ser det er en del vann nede i lykta. Jeg brukte hårføner for å få bort dugget, det gikk bort. Men da jeg startet å kjøre, kom d tilbake. å da lot jeg det være åpent bak lykte, slik at det ble lufting. Er litt fortvila. lurer på om jeg skal ringe møller å spørre om de va inne å tukkla me halogenpæra, for troppa bak lykta var av, og etter at jeg fikk justert lyktene så har ingen rørt lyktene. etter maskinvasken på shell oppdaget jeg at troppa var av. å når er det vann i løkta:(

Du får demontere lykta, ta den med inn en stund... og smår silicon i skøyten mellom glasset og huset når den er tørka. eller så kan du jo klage til møller :)

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det er ikke vanskelig, men tar litt tid. Selve lykta sitter i 3 eller 4 bolter som du kommer til ovenfra hvis jeg ikke husker helt feil. Den ene av de er langt ned, så du bør ha et par forlengere tilgjengelig. Men Støtfangeren må også løsnes og dras litt ut for å kunne dra ut lykta. Støtfangeren sitter med 2 bolter rett opp bak tåkelyktgrillene, og 3 (eller var det 4?) muttere på hver side, bak innerskjermen, som også må løsnes. Når støtfangeren er løs, holder det å dra den rundt 5 cm ut, for å lirke ut lykta. På hver lykt sitter det en styringstapp nederst inn mot radiatoren. Så lykta må ut litt sideveis og framover samtidig.

Endret av Bullitt1978
Lenke til kommentar
Del på andre sider