Gå til innhold

ettermontert original grøfte lys

Ranger emnet


matador

Anbefalte innlegg

Du har virkelig gjort en god jobb her ! ;) Godt dokumentert også, det liker vi! Ble inspirert til å bytte kabler både på hovedlyktene og grøftelyktene...

 

Men bare av ren nysjerrighet og ikke for å virke blærete eller sur, hvorfor bytte til så kraftige kabler når du ikke vil ha mer enn 20W pærer?

 

-no problem :) skulle sette nye kabler allikevel og jeg har et par ruller med den kablen allikevel- jeg hadde loddet kabel skoene og slik -selv o m jeg brukte mye mindre kabler ;) ellers anbefaller heller å bare bytte minus/jordings kabel til hovedlyktene da den er underdimensjonert og lang. Plus kablene til hovedlyktene er veldig "lange" men relleen til disse er også grunn til en del spenningsfall, mye av dette kan forbedres med en generelt høyere spenning isteden ;) så jeg skal se på det seinere når jeg får litt mer tid :)

 

chrysler 84: hvor monterte du de ekstra lyset? bilder! :) hvordan løste du det med brytteren?

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende tråd:)

 

Tåkelysene monterte jeg da der di skal være:P Hehe.

 

Kjøpte sånn holder som skal være bak skiltene for å montere lyktene. Desverre stikker di en del ut fra bilen, så fra siden er det ikke noe pent:S Men forfra ser det ikke så ille ut. Men tro meg, det er VERDT d;)

 

Vurderer også å skifte alle kablene til hovedlyktene og legge nye ned til tåkelysene, men er dårlig med tid, så får se når jeg får gjort det. Igår satt jeg på vinterdekk, kjøpte meg 15" alu felger til det, så ble ikke så aller verst. Skal ta bilder så snart jeg kan.

 

Har ikke egen bryter til ekstralysene, di går på med hovedlyktene\langlysene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende tråd:)

 

 

 

Har ikke egen bryter til ekstralysene, di går på med hovedlyktene\langlysene

 

er egentlig lovlig dette da chrysler? lyset på stratus er så dårlig at noen ganger har jeg kjørt med fjernlys og justert på det laveste nivå og ingen reagerer engang... så, ja det hjelper sikker veldig de extra lysene du monterte -men nedover her er stadig kontrol og våre kjære og elskede ordens vakter er vedlig glade og ivrie i å passe på at alle vi lovløse og slemme kjøferer kjører etter forskriftene -de har så mye tid til slik her i distriktet...

 

selv gjørt er vel gjørt? ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja vet di er færle med å stoppe oss med for mye lys, jeg er lastebilsjåfør og er flere ganger blitt stoppet.

 

Men et lite tips, når dere monterer ekstralys, så sett i en slik liten parklyspære, sånn at di lyser sammen med hovedlysene hele tiden (sånn småe fine lys:P), så gjemmer dere en bryter en eller annen plass inni selve bilen som du kan slå av og på strøm til hovedpærene i ekstralysene, denne bryteren må du lett nå fra der du sitter å kjører, men den må være vanskelig å finne med mindre man vet hvor man skal lete.

 

Så når dere blir stoppet i kontroll og sier at dere har for mye lys, så slår du over bryteren, og sier at selve 1000 metringene ikke er koblet på, men at du har dem der for pynt. og så lenge du har parklyspære i, så er det et lys, og dermed kan di ikke beordre dere til å plukke dem av, og ikke har du for mye LUX. Og vips, du kjører derfra, slår om bryteren og har tusenmetringer igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg har kjøpt en Stratus 97 med orginale grøftlys, og ogrinal bryter, men det var ikke relee i motorrommet som Chrysler sier det skal være, så jeg la bare opp en ekstra bryter, koblet dette opp slik at grøfte lys funker kun på park og fjernlys.. 100 % lovelig..

 

en stratus med lykter og "spredere" grøftelys. kommer aldri verden over lux grensa, for det er så inne svarte H******E dårlig lys der uansett:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en Stratus 97 med orginale grøftlys, og ogrinal bryter, men det var ikke relee i motorrommet som Chrysler sier det skal være, så jeg la bare opp en ekstra bryter, koblet dette opp slik at grøfte lys funker kun på park og fjernlys.. 100 % lovelig..

 

en stratus med lykter og "spredere" grøftelys. kommer aldri verden over lux grensa, for det er så inne svarte H******E dårlig lys der uansett:S

 

så grøfte lys + fjernlys er 100% lovlig? da skal jeg ordne så det funker slik. :titties:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis farten er under 20km/t.

 

Men hvorfor kjøre med grøftelys og fjernlys? Lyspungtet forran bilen blir så kraftig at øynene fokuserer der og du ser ikke langt nok fram når du kjører :) Dessuten blender du motgående trafikk. Finnes ikke noe mer irriterende enn biler i mørket med grøftelys...

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra å tenke lovlig til å tenke sikkerthet så blender du motgående biler når du kjører med tåkelys. Pungt to er at du selv ikke ser langt nok fram, den korte strekken du ser framover med tåkelysene er ikke nok å stoppe på når du kjører i 80 og det kommer noe forran bilen. Øynene tiltrekkes lyset, og i dette tilfellet vil det være bare noen meter forran bilen.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår