Gå til innhold

Fjerning av lakk fra lister

Ranger emnet

Turbo SlayeR

Anbefalte innlegg

Hei!

Forrige eier av min nye bil har idiotisk nok lakkert absolutt hele bilen (med spayboks) uten å ha noe kunnskap... resultatet ble selvfølgelig deretter og jeg må nå lakkere opp bilen igjen. Uansett, det jeg lurte på var om noen har noen gode tips for hvordan jeg enkelst mulig kan fjerne lakk fra listene på bilen. Noe har flasset av, og jeg har skrapt av mye med en myk skrape, men resten sitter alt for godt...

Veldig takknemlig hvis noen har noen gode tips...

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste seg at en kombinasjon av disse 2 var det mest effektive. Vasket først sidelistene med tynner, så brukte jeg høyttrykken til å spyle av mesteparten av lakken. Avsluttet så med å gnikke og gnu på de med tynner til all lakk var helt borte. Tidkrevende prosess, men resultatet ble hvertfall bra!

Når det gjelder lister på bilen foran og bak, så satt lakken der et hakk bedre fast. Beste løsning der var å dyppe en klut eller annet tøystykke i tynner og legge det oppå lista og la den ligge der i en 6-12 timer. Da var lakken løs nok til at den kunne pusses av med en klut med tynner =D

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider