Temur Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Heisann Siden det er dere som har mest peiling på slikt av forskjellige forum, velger jeg å plassere tråden her :) Driver å bygger om en 2-takter, 1 sylindret, til e85 nå. Det jeg har forstått er at gummislanger må byttes mot silikon? Må jeg bytte noen pakninger/o-ringer også? Jeg må vel også dyse opp for å holde følge, da jeg har forstått at det går mer e-85, enn bensin? Takk for tips osv :)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Hvis det du har av slanger og pakninger er i god stand, er det ingen grunn til å bytte ut noe som helst. Må dyse opp eller borre opp dysen til å gi ca. 40% større tverrsnittsareal. Det du trenger å vite står her: http://etanol.nu/ombygg-2taktare.php Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Er faren der for at oljen ikke kan blande seg med bensinen? Kjører med 2% av en Castrol olje, som virker veldig bra, men jeg ser meg skeptisk til å kjøre før jeg vet om det blander seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Det er ikke alle oljer som blander seg nei. Sjekk denne tråden: http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=1215 Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Må vel være en fordel med oljepumpe når man kjører på sprit... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Det er det, men når ikke alle motorer har det, så får man gjøre det beste ut av det :) Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 er ikke en fordel med oljepumpe når det kommer til mopeder. plastikk drev som har det med å takke for laget uten noen som helst form for varsel. wiren har det noen ganger med å hoppe av og. å kjøre E85 på moped er ikke noe spesielt stor greie utenom å velge rett olje og bruke en 30% større dyse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg