CyRius Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Hei. Jeg har en golf 3 gtd som sliter med å starte når den har stått over natten, å da trenger jeg noen ganger start hjelp(start kabler fra en annen bil) men vis jeg først får start på den så starter den resten av dagendamndamn den står bare å brummer på starteren og når den starter ryker det alt fra ikke noe til mye grå/hvit røyk fra den. men det er kun første gangen etter den har stått litt. Resten av dagen ryker det ikke noe. Lurer på hva det kan være. Noen sier det er topppakningen noen sier det kan være glødepluggene. Jeg har skrud en del bil, men det er bensin og ikke diesel. Så her aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Takker på forhånd for alt av tips og råd.:respect Mvh CyRius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoRoy Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Glødepluggene kan du jo måle(ohme) så finner du fort ut om det er de. Hadde mye trøbbel med min gamle `95 Passat 1.9 TDK Der var 3 glødeplugger defekte. Siter Mvh Roy 2009 Jaguar XF 2.7 V6 Twin Turbo 2014 Citroen C1 (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Høres ut som glødrplugger ja. Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyRius Skrevet September 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 (endret) oky:pray Supert da skal jeg teste dem. Er det noe verdier eller noe jeg burde teste/se etter? Eller måler jeg bare brudd? Tusen takk:respect Endret September 29, 2009 av CyRius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Kan også være at dieselen renner tilbake i tanken når den står ei stund. Da må den pumpes fram igjen når du skal starte, og det tar tid. Skal være en tilbakeslagsventil her, som skal forhindre dette hvis den er i orden. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Mål på ledningen som går til skinna over glødepluggene. Ca 10ampere pr plugg, altså samlet ca 40ampere om alle er i orden. Napp av kontakta på tempføleren, og sett på tenninga så den gløder, uten kontakta på tempføleren gløder den i ca 30sec, akkurat når glødelampa slukker skal du lese av amperen. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyRius Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Takk for all hjelp:) Jeg tok å byttet alle gløde pluggene, men det var ingen av dem. Så jeg la opp manuell gløding på dem. Ledning rett fra batteriet til en trykk bryter inne i bilen, så ledning videre fra trykk bryteren rett på gløde pluggene (skinna som gløde pluggene er på). Holder trykk bryteren inne i ca 10sec så setter jeg på tenninga å vrir om med engang så starter den. Skrev det litt spesifikt så kanskje andre får nytte av det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.