Gå til innhold

Golf 3 GTD Start vansker

Ranger emnet

CyRius

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en golf 3 gtd som sliter med å starte når den har stått over natten, å da trenger jeg noen ganger start hjelp(start kabler fra en annen bil) men vis jeg først får start på den så starter den resten av dagendamndamn den står bare å brummer på starteren og når den starter ryker det alt fra ikke noe til mye grå/hvit røyk fra den. men det er kun første gangen etter den har stått litt. Resten av dagen ryker det ikke noe.

Lurer på hva det kan være. Noen sier det er topppakningen noen sier det kan være glødepluggene. Jeg har skrud en del bil, men det er bensin og ikke diesel. Så her aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Takker på forhånd for alt av tips og råd.:respect

Mvh CyRius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være at dieselen renner tilbake i tanken når den står ei stund. Da må den pumpes fram igjen når du skal starte, og det tar tid. Skal være en tilbakeslagsventil her, som skal forhindre dette hvis den er i orden.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål på ledningen som går til skinna over glødepluggene. Ca 10ampere pr plugg, altså samlet ca 40ampere om alle er i orden.

Napp av kontakta på tempføleren, og sett på tenninga så den gløder, uten kontakta på tempføleren gløder den i ca 30sec, akkurat når glødelampa slukker skal du lese av amperen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Takk for all hjelp:)

Jeg tok å byttet alle gløde pluggene, men det var ingen av dem.

Så jeg la opp manuell gløding på dem. Ledning rett fra batteriet til en trykk bryter inne i bilen, så ledning videre fra trykk bryteren rett på gløde pluggene (skinna som gløde pluggene er på).

Holder trykk bryteren inne i ca 10sec så setter jeg på tenninga å vrir om med engang så starter den.

Skrev det litt spesifikt så kanskje andre får nytte av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider