Gå til innhold

Antenne-kabelen har løsna!

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Yess, da har jeg kommet til det stadiet jeg fikler med ledninger og prøver å dra i dem, men denne gangen gikk det for langt - jeg dro for hardt i en ledning! :(

Her er problemmet:

Fra antenna (ved venstre hjulbue) går det antagligvis en antenne-kabel fra selve antenna og inn i karaosseriet, og deretter en (mulig) "skjøte" fra denne antenne-kabelen som tilslutt går inn i spiller'n. Jeg har dratt av "skjøta", og veit ikke hvordan jeg skal sette den tilbake på plass igjen. Går ikke gjennom utaket for spiller'n ihvertfall, siden det er for trangt til å se noen verdens ting! :( Prøvde å legge meg ved pedalene og leke litt med lommelykta for å se om det hang en løs antenne-kabel, men flaks hadde jeg ikke, dessverre..

Hva skal jeg gjøre? :confused: :mad:

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Er godt å trangt inni disse Golfene, men har da klart å lodde antenneledninger på de rareste stedene. Ta en tur innom bilradiospes. eller noe og hør om de kan hjelpe deg. Hvis jeg forstod deg riktig da.

Neinei, ingen lodding i bildet.. Sorry at jeg forklarer så dårlig!

Ledningen som jeg "rev opp" skal settes tilbake inn i en annen kontakt igjen. Slik som en skjøte-kabel/stikk-kontakt opplegg...

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

ahh, bare et spørsmål om å kunne komme til da. Sug fatt i en kamerat med små hender og meget bøyelige ledd:D

Hehe, du sier noe der..;) Hadde jeg nå bare vist hvor "den andre biten lå" så... anger2

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CB*Celebration

ok, hehe, vitsen med det a? du kan jo legge opp en ny en da, hvis du har ødelagt den gamle

Den ekke ødelagt etter det jeg veit..

Se her: link

Kontakten øverst på høyre side, har blitt nappa ut (av meg) fra selve antenne-ledninga! Har verken brutt av noen ledninger eller noe slikt, så ingen flere misforstår! ;) Hehe...

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... du har kjøpt den adapteren der? fordi cd-spilleren din må ha den lange kontakten man stikker inn i spilleren? kjøpte bare en sånn man kunne sette på den gamle "nåla" jeg. Lit vanskelig å hjelpe uten å ha sett på det. Du må bare lete inni der. Jævlig irriterende når detr er så trangt. skru av det dekselet under rattet osv og se om du kommer til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CB*Celebration

tja... du har kjøpt den adapteren der? fordi cd-spilleren din må ha den kontakten man stikker inn i spilleren? kjøpte bare en sånn man kunne sette på den gamle "nåla" jeg. Lit vanskelig å hjelpe uten å ha sett på det. Du må bare lete inni der. Jævlig irriterende når detr er så trangt. skru av det dekselet under rattet osv og se om du kommer til

Den adapter'n var i bilen da jeg skulle skfite til CD-spiller, siden jeg hadde kassett-spiller før..så det har jeg ikke kjøpt. Pluggen var også med. Får prøve å skru av dekslet under rattet som du sier.. Den adaper'n ekke lange ledings-stumpen da..

Faen at jeg skal drive og fikle med ledninger som er fyfy..:rolleyes:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider